24-09-2012, 09:56
|
 |
Postwhore
|
|
|
|
tsja,
als ik al die dingen die ik gesloopt heb voor de onderdelen toendertijd bewaard had had ik een voetbalveld vol
feit is dat je toendertijd een golfje niet zag als een klassieker ,ook niet in wording
komt er nog bij dat de 'kwaliteit'in de eerste jaren (niet alleen roestpreventie)niet om over naar huis te schrijven was.
maar dat was toen normaal ,Apk bestond nog niet ,mensen waren sneller tevreden ,Amsterdam-Brussel was een wereldreis etc etc
het verschil in comfort tussen bijv een late '83er of bijv een '76er ligt mijlenver uiteen
de eerste 1,5 dieseltjes met een 4bak waren toen en nu gewoon verschrikkelijk..maar met een '83er turbodiesel is wel te leven
daarom heb ik zelf bijna altijd een 83/84er GTi gereden ,dat is ook redelijk goed te doen,ook tegenwoordig
als je een redelijk nette restaureerd houd dat nog enigszinds zijn waarde ,toch zeker een 76(if any left)of iets in die trend.
maar om nu 100erden uren laswerk te steken in een 1100tje ..ik weet niet of dat zo verstandig is..
ik moet eerlijk zeggen ik ben zelf een paar jaar uit 'de scene' geweest maar ik zie nu ook prijzen van nieuwe/n.o.s onderdelen....jongens tis een golf...geen Mercedes 300sl
maar ja vraag en (schaars)aanbod ,denk/hoop ik...
|