
22-09-2012, 07:06
|
 |
Forum junkie
|
|
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
|
|
ik ben van belgiƫ en idd ze zijn veel te streng .
voor een stikker op de tankklep heb je al een tuningrapport aan u broek . motor ombouwen op chassisnummer zoals bij jullie is gewoon niet haalbaar .
de enige manier om werkelijk een andere motor in de wagen te leggen die afwijkt van de originele motorblok is ofwel de illegale manier ( elke jaar motorswap) of een oldtimer keuring ( de wagen word gekeurd in de staat dat de wagen is . de wagen moet remmen en de lichten moeten werken en verder wordt niks gecontroleerd. dus 1 keuring en je bent klaar ) en dan gaan de meesten aan de slag met grote projecten ( wat wel een nadeel is de wagen mag zelden tot nooit op de baan enkel de weg naar de meeting + de meeting + de terug weg naar huis tussen zonsopgang en zonsondergang ) .
dus de meeste belgen blijven op hun honger zitten .
@ jens21 : wat je ook kan doen is een 2.0 8v gti (2E) in leggen motor is op zich redelijk gelijk aan de 1.8 8v en zit je standaard op 115 pk natuurlijk is de injectie anders daar kan ik je niet om geen .
of je doet zoals veel het doen de niet legale manier elk jaar ombouwen of oldtimerkeuring .
het volledig opfokken van een 1.8 8v motor kan duur uitvallen voor wat je maar in de plaats krijgt ... spreek van ondervinding 
|