
04-09-2012, 13:03
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
en wie zegt dat VW dat niet berekent had?
wat als je 14.5V op je lampen zet, kunnen die dat aan, of gaan die 5x zo snel kapot gaan?
veel van die 'fellere' lampen zijn eigenlijk lampen gebouwd voor 10-11V die op 12V veel meer licht geven dan het originele. die 'goedkopere' felle lampen zijn dan ook veel sneller kapot dan je originele. de enige lampen die goed op overspanning werken zijn halogeen. door de hogere spanning is er een hogere temperatuur in de lampen en het halogeengas IN de lamp zorgt ervoor dat de gloeidraad niet kapot gaat.
als je gewoon 1 dikke plusdraad naar achteren trekt, daar een print met relais of transistoren zetten en de huidige bekabeling als stuurdraad gebruiken. dan krijgen de lampen de rechtstreekse voeding van de accu zijnde 14.5V en brand alles fel.
ledlampen zijn ook niet de optie, u huidige achterlichten zullen wel meer licht geven dan een ledlamp.
ook gaan leds achteruit in levensduur en gaan alsmaar zachter branden
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|