View Single Post
Old 12-08-2012, 14:12
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
Als ik naar je foto kijk van je motor zitten je carbs niet in lijn, dus niet alle runners zijn even lang. Heb je de carb ook synchroon gezet?

Remluchtsproeiers gewoon open laten en stationeer sproeiers gewoon laten zitten. De juiste sproeier voor je motor weet ik zo niet maar als je een 1100 heb hoef je niet veel groter dan een standaard 1000cc motorfiets 150 a 155.

Vermoedelijk heb jij een vacuum lek, of een membraan bovenop je carb is beschadigd.

Als je een ontsteking met vacuum gebruikt moet je op elke runner een vacuumaansluiting hebben. Carbs die gaan vacuum aansluiting hebben hebben namelijk geen vacuum achter de carb als die stationeer loopt. Starten gaat dan ook moeilijk.

Tevens moet je je CO meten bij stationeer, half en volgas. De stand van de gasnaald moet je ook goed hebben. Het makkelijkste is gewoon een Innovate MTX-L meter te plaatsen.

[url=http://www.performance-parts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=722&category_id=14&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=nl]klik voor info[url]

Met bovenstaand kun je altijd je verbranding in de gaten houden.

Zelf rij ik met een msd 6al programmable op mijn KR en kan op elk gewenst tijdstip mijn voorontsteking programmeren, probleem met vacuum had ik namelijk ook.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z8AAYHGF.jpg[img]

Heb de inlaat er al af gehaald en ben bezig met flenzen te maken om zo originele rubbers op de inlaat kwijt te kunnen. De runners zijn zo goed als even lang (tis maar een 1100, dat steekt niet zo nauw)

Ik kwam 2 kleine gaatjes tegen in een afgeslepen las. Als straks de flensen opgelast zijn zijn die ook weer dicht. en is mn spruitstukje weer vrij van valse lucht.

Dit heeft niet meegeholpen dus

Je hebt het over sproeiermaten 150...das leuk., maar niet elk merk heeft de zelfde maatvoering in sproeiers.

Ik heb nu solex sproeiers liggen maatje 100. Deze zijn iets kleiner als de huidige sproeiers (en daarop staat 177!!) Ga ik dus gewoon proberen met de remluchtsproeiers DICHT.
Daarop ga ik verder afstellen, mocht die te arm zijn boor ik hem iets op. Met boortjes van 1mm 1.1mm 1.2mm enz enz.

Motorfietszaken ga ik niet meer langs, ben er bij 3 geweest. Ze zaten allemaal te zeuren over ouderwets en er was er zelfs 1 die beweerde dat ze tegenwoordig geen motorfietsen meer afstellen.......Stelletje sukkels.
Wordt je echt niet goed van.

Ik gebruik een contactpunt onsteking, maar heb de vacuumvervroeger niet aangesloten.
Hij zou eventueel wel aangesloten kunnen worden op 1 van mn nippeltjes of op de 3e carb achter de gasklep (is nu afgedopt)
ik heb namelijk op mijn spruitstuk 4 nippeltjes gelast voor mijn synchroommeter. (carb tune pro)

zon lambdasensor setje is wel mooi, maar voor mijn auto ga ik hem niet aanschaffen.Zoveel geld wil ik niet in mn oude golfje pompen
Ik ga voor de ouderwetse manier van afstellen, met de co kast op het werk en aande hand van de kleur van de bougies.

Mn auto heeft een tijdje mooi gelopen op de carbs, ook vaak niet zo mooi, en soms ook slecht starten/aanpakken. Nu ik zie dat er in het spruitstuk wat kleine gaatjes zitten kan ik het me wel voorstellen dat ie niet fatsoenlijk af te stellen was.

Aankomende week bouw ik hem weer op. en beginnen we weer opnieuw
Reply With Quote