View Single Post
Old 14-07-2012, 21:27
Gtsi-R Gtsi-R is offline
Forum Regular

Default Dieselpomp zuigt lucht aan?

na de dieselombouw( JB--> SB) bij een golf 1 cabrio ('86) de dieselmotor nu zoeen 12.000 km ingereden. dus word tijd om hem eens een keer bij RDW te schouwen..

maar sinds een paare dagen houd hij af en toe in..
Ik zie dat hij ook flink veel luchtbellen richting de pomp aanzuigt.

dat resulteert in slechter stationair lopen, en inhouden op toeren tot stotteren.

de leidingen zijn vanaf de kleine leidingen die aan de tank zitten compleet naar voren toe vervangen, voor koperen leidingen met voldoende diameter voor zowel de aanvoer als de retour 10 &8mm.
Pompje is er een van Bert.

tank zweet wel minimaal iets diesel, maar dat is zo minimaal dat ik de moeite nog niet heb genomen de tank eronderuit te halen. voornamelijk lijkt dit alleen te gebeuren bij een volle tank. alsof de druk niet goed weg kan en hij een beetje schuimt? en dat dat voor zweten bij de aansluiting van de leiding zorgt.

hij deed dit bij een halfvolle tank, heb hem daarna volgegooid en eigenlijk 150km probleemloos gereden, ook geen luchtbellen in de leiding.
maar net nu ik de auto weer weg zet, begint het weer... weer de luchtbellen terug in de leiding. overigens alleen de aanzuigleiding, retourleiding is in orde.

wat kunnen de oorzaken zijn?

ik zie geen zichtbare lekkages bij de aanzuigleiding filter of leidingen.

graag jullie mening !

Automotive Test Engineer.
Reply With Quote