Hier ben ik weer met een update
Laatste dagen weer een klein sprongetje kunnen maken.
Ik wou eerst de balk in het voorfront verwijderen.
Dit omdat ook de dynamo hier tegen aan komt.
Maar ben tot een andere oplossing gekomen.
Ook heb ik het voorfront helemaal demontabel gemaakt.
Hier aan de onderkant van de chassis balken een steun gelast,
wel een beetje moeilijk te zien maar heb ik nog niet meer foto's van gemaakt helaas.
Kon hem ook nog niet af lassen omdat het aan de onderkant van de auto is, en ik de auto nog niet kan draaien.
Het gat in die beugel hierboven word weer opgevuld door deze draadstang.
Heb hiervoor een dikke strip staal gepakt een gat geboord en een bout in gelast.
Deze heb ik door de zijkant van de balk naar binnen geschoven en weer gelast.
Nu heb ik meer stevigheid doordat de krachten worden verdeelt over een groter vlak.
Daarna de zijkant van de balk dicht gelast, achter het gat zit een dikke strip gelast in de balk met een moer er in.
Daaroverheen een plaatje gemonteerd zodat alles mooi dicht word.
En toen dichtgelast
Daarna een centerpuntje met draad gemaakt die weer in de zijkant van die balk is gedraaid.
Ik kon toen een klap op het binnenscherm geven toen het voorfront gemonteerd was.
Nu had ik precies het juiste punt voor het gat in het binnenscherm.
Ik heb hier een gat in geboord en een dikke plaat op gelast voor de stevigheid.
En als het dan goed is kan er een bout in en dat kan
Het voorfront zit dus vast aan de onderkant van de chassisbalken.
En aan de zijkant van het binnenscherm.
En hieronder zie je de vorderingen van de slotplaat waar die ook nog een keer vast komt te zitten.
Heb de slotplaat die bij het voorfront zat verwijderd omdat die anders is als van een swallowtail.
Nu moest ik de originele die verre van goede staat was weer oplappen.
Heb hem helemaal blank gemaakt en ge proplast.
Hier aan de zijkant zie je dat het originele plaatwerk zo ver heen was dat ik dat niet meer kon redden.
Ik heb dus de zijkanten van het nieuw plaatwerk gebruikt en aan het oude gelast.
En aan de zijkant een gat geboord en aan de onderkant (vast aan het binnescherm) een moer gelast.
Zo zit dus het voorfront op 6 punten vast geschroefd en het is al super stevig.
Ik zit er aan te denken om nog 2 punten vast te zetten maar dat later.
Alles zit nu prima op zijn plek de schermen komen goed uit en de motorkap komt ook goed uit.
Hier nog een laatste plaatje van het passen:
Als laatste heb ik afgelopen week bij Jeroen Rison (golf1onderdelen.com) nog een paravaan plaat gekocht tot boven aan de voorruit (origineel vw).
Het is al een heel oud NOS stukje plaatwerk want er zit een sticker op van volkswagen NSU.
Sinds 2001 niet meer te leveren bij de vw dealer want ik had het eerst nog bij hun geprobeerd
Ik was al met de paravaan bezig geweest maar heb toch besloten om voor een nieuwe te gaan, heb nu toch alles al los liggen dus waarom dat ook niet.
Bedankt voor het kijken zou ik zeggen