Quote:
Originally Posted by Mtdi
Beslist niet,daarom is de motor zo gewild in Amerika,eenvoudig en licht.
Krijg zelf ook een aluminium motor in mijn Scirocco mk1.
|
Ik twijfelde aan jouw mening omdat je het op 2 manieren kan opvatten, mijn excusses
Dit was voornamelijk omdat ik weet dat er ook de stalen LSX variant is die veel meer vermogen aan kan.
Ik ben normaal gesproken niet zo'n grote fan van aluminium, maar is voornamelijk bij de geblazen motoren. Bij atmosferisch motor gelden andere regels en gaat het perfect en weegt veel minder idd.
Ik houd hem ook redelijk origineel omdat ik een betrouwbare auto wil voor veel rijplezier.
Het gewicht is zodanig laag van deze motor dat hij straks niet zwaarder is dan de 944 turbo, maar wel veel betrouwbaarder, beter klinkt, goedkoper is in onderhoud en nieuw is ipv oud/gereviseerd, maar blijft natuurlijk wel heilschennis voor velen wat ik wel kan begrijpen.
Wil na de bouwvak doorwerken aan deze 944 in de hoop dat ik hem mee kan nemen naar Wortersee volgend jaar. Ik heb al bijna alles al liggen voor deze auto en om deze reden geef ik wat voorrang aan deze auto tov mijn golf die ik ook aan het bouwen ben.
Mijn Golf gaat langer duren omdat we nog veel nieuwe delen willen ontwikkelen op deze auto en omdat deze Time Attack Golf erg veel geld gaat kosten en ik volgend jaar toch weer met een andere auto naar de meets etc wil gaan