Quote:
Originally Posted by Vento Vice
...in 4 delen wel, hoor!
Maaruh: ziet er erg netjes uit, wat voor lijm heb je gebruikt?
Bij mij hangt de helft er helaas al weer bij als een slappe L*L... 
|
Ik heb Bison-kit gebruikt ,en geen spuitlijm of zo .
Bison-tix wil ook wel,maar die droogt te snel en wil nog wel eens gaan klonteren tijdens het gladstrijken . Het belangrijkste is dat de oude lagen( bekleding en lijm ) er zoveel mogelijk af moet zijn , en stofvrij moet gaan lijmen . Ik heb het eerst geprobeerd bij de golf , en die zit nog steeds super vast . Heb het ook eerst getest , dmv een stukje stof een paar dagen van te voren op de hemel te plakken , om te kijken hoe sterk de lijm is , en ik trok toen de laag die op de hemel zit gewoon van de schaal zelf af , zo vast zit de stof dan . Dus dan moet dat wel vast blijven zitten .
Bison-kit ,is mooi smeerbaar met een brede kwast ,en als je de hemel in delen gaat doen dan kun je mooi de ribbels e.d. er mooi weer in krijgen , omdat de lijm wel redelijk snel droogt , en dat is wel mooi kwa hechting in de diepere delen . Wel met een mooie volle laag aanbrengen , de lijm gaat ook nog wat wegzakken in de hemel zelf en de stof moet ook nog iets lijm op kunnen nemen .
Maar al met al wel een redelijke klus om te doen , vooral als de hemel eerst nog moet worden hersteld , zoals de mijne
Quote:
Originally Posted by stinne#82
Wauw man, hier ben ik zo jaloers op !
Mijn originele (witte) hemel was helemaal losgekomen. Ik heb dan een paar jaar geleden een zwarte geplaatst, maar die begint nu ook op een aantal plaatsten weer te lossen. Een nieuwe vinden is zinloos, want ze komen na een tijdje toch los en ze zijn overdreven duur en zeldzaam geworden, dus ik was ook op zoek naar een andere oplossing.
Wat zou je ervoor vragen om nog zo eentje te maken?
Als je je voorste zetels eruit haalt, dan krijg je de hemel er langs de achterste deuren wel in/uit. 
|
Jij hebt de GT ook nog steeds dus

Vind het al een mazzel dat jij een originele hemel hebt gevonden in het zwart, ik kon niet eens een witte vinden voor de mijne . Nadeel van een 4 deurs met open dak , die zijn in NL niet veel geleverd , dus erg schaars , en nieuw niet meer leverbaar .
Ik ga eerst binnenkort een Mk4 proberen tebekleden , ( een golf en een bora

) , dus eens kijken of dat ook zo wil , wekunnen het er altijd eens over hebben Stijn
O ,ja de hemel wil er dan wel uit via de achterdeur ,maar de mijne was al een beetje slap ,en toen ie eruit was lag hij helemaal in stukken , dus toen was het raadzamer om even het achterraam eruit te halen ( is ook maar 10 min werk)