Zo, even weer een update.
Ik zat al een tijd te denken aan een motorombouw, maar ik wist steeds niet wat ik erin wou hebben.
Nu kon ik totaal onverwacht en sneller als ik zelf in gedachten had een complete motor kopen. een 2.0 16v.
Hiervoor gekozen omdat ik t goed bij de auto vind passen en t sleutelt nog enigzins makkelijk en vermogen genoeg voor wat ik er mee wil en evt nog makkelijk sneller te maken.
De auto is eigenlijk net klaar en nog niet eens verlaagd en nog geheel standaard
Ik had al wel een 4s bak + toebehoren gekocht om m eerst om te bouwen naar manueel omdat ik die automaat echt zat ben na 750 'plezierige' km's.
Dit hoeft nu dus niet meer want heb nu de complete motor.
Bedoeling is om in de 81-er golf de motor op digi1 te laten lopen. cleaner onder de kap en weer eens wat anders dan die ellende met het mechanische systeem.
Kijken of het gaat lukken want de golf heeft nog net het oude type zekeringskast (niet met de steekzekeringen maar het type daarvoor) kom ik net achter
Aangezien de zomer tot nu toe toch niets is heb ik besloten om dan toch maar zo snel mogelijk eraan te beginnen.
En nog ff een paar fototjes: