Zo! tijdje terug zie ik al wel in dit topic !
De jetta is gister voor het eerst weer eens van stal gehaald !
Wil er toch nog even mee toeren dit jaar , en nog een paar kleine dingen doen aan de auto ,en de grote ergernis was voor mij de loslatende hemel !
Dit heb ik een aantal jaar geleden al geprobeerd te herstellen ,maar was mij lang niet naar de zin ,en ik heb nu de hele hemel er uit gehaald !
Dus het achterraam eruit gehaald met hulp van Berend ( LuNaTiK) en de hemel kwam er in 4 stukken uit
Zolang de hemel was gemonteerd bleef alles wel hangen,maar die was echt aan een restauratie toe nadat hij eruit was !
Ik heb eerst de oude stof (voor zover deze nog vast zat) verwijderd en toen eerst met behulp van metalen strips en Powerlijm en polyesterhars en vezelmatten de hemel hersteld
De hemel is nu zo goed als klaar voor de bekleding ,hebm helemaal kaal gehaald met de boormachine en zachte messingborstel om de oude schuim/lijm te verwijderen , daarna alles nog licht nageschuurd en de kappotte plekken , die zijn gelijmd met polyester licht strakgetrokken met een dun laagje plamuur , om de eventuele oneffenheden nog iets weg te krijgen . De hemel is nu weer mooi stevig gelukkig !
Op de foto is de hemel al weer heel ,maar deze was bij de 'open dak' opening helemaal in tweeén (aan beide kanten) , en bij de binnenverlichting lag hij ook nog in tweeén ! Morgen maar weer verder met dit project !