Quote:
Originally Posted by jones
mooi spul, cuore dynamo lekker licht. staat bij mij ook op de bestelllijst. wat voor accu zet je erin en waar komt die te staan?
|
Komt iets van een varley red top of vergelijkbaars in, accu komt achterin te zitten:
Quote:
Originally Posted by polopower
Heb je ook foto's van de pulley-zijde van de dynamo in gemonteerde toestand? Ga je met een v-snaar rijden of met een multieriem? Indien V-snaar kun je dan de originele pulley laten zitten? En is de off-set goed?
|
Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Zo te zien is het gewoon een multi-riem die hij gebruikt.
@ Frank : je bent weer goed bezig , elke keer verbaasd het mij hoe je met precisie bezig bent .
PS : let je wel even op de schakeling van de dynamo van de cuore?
Wij hebben deze dynamo toen ook gebruikt voor de hotrod , maar ik kan me herrineren dat er iets was met de schakeling/aansturing om hem werkend te krijgen.
En gebruik je wel de originele pully van de cuore? Ik weet namelijk ook van iemand die hem in de cross gebruikt dat als hij teveel toeren maakt dat hij heel snel stuk is.
|
Ik zal vanavond even een fototje van de pullyzijde maken, maar ik ga met een multiriem rijden.
Momenteel zit de originele pully van deze motor er even op, wel afgedraaid om m uberhaupt te kunnen monteren, en deze pully heeft een gat van 17mm ipv 15 wat de as van de dynamo is.
Maar ik wil er inderdaad een iets grotere pully opzetten ivm de toeren, maar die is nog niet zo makkelijk te vinden, ook omdat het gat 15mm moet zijn, (Kun je natuurlijk wel een spacer voor maken maar liever in 1x goed

) maar ook genoeg aantal ribben, goeie diameter enz.. zie door de bomen het bos niet meer
Wat betreft aansluiting komt het goed Ron, heb hier ergens liggen hoe die geschakeld wordt
thanks voor de complimenten!