03-06-2012, 22:25
|
VW Fanatic
|
|
|
|
Hoi hoi,
de carter kan iedere ijzerboer zo'n beetje doen anders zou ik het wel voor je willen vragen in de buurt van Utrecht.
De latere modellen 1.6 TD hebben ook hydraulische klepstoters SB RA motoren en daarvoor zoals JR weet ik niet, maar dat is kwestie van kop aanpassen. Het past wel allemaal. Daar zitten ook types bij met intercooler terwijl een aaz niet met intercooler is geleverd uit me hoofd. Koppel en snelheid betwijfel ik, sterker nog de pomp van een 1.6 GTD (latere modellen) is agressiever.
Maar laat me je niet van je standpunt doen afwijken want je moet gewoon je gevoel volgen. Als de ruimte het toelaat kan je gewoon de 1.9 nemen. Op lange afstanden is het wel beter toeren met die motorinhoud en een goede combinatie van bak. Let wel dat je de krukasbout (met pin erop) vervangt bij je distributieriemwissel. Verder letten op je koppakking, hoor daar ook wel verhalen over, dus even kijken hoeveel gaats je neemt zodat hij voldoende compressie levert en heel blijft. revisiebedrijven kunnen dat goed vertellen. Hier op het forum zitten ook jongen die je alles over kunnen vertellen.
Succes met de opbouw,
gr jim
|