View Single Post
Old 03-06-2012, 21:20
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC

Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6

Zo dan, hier maar eens even wat stof van dit topic afblazen! Ik post de laatste jaren maar weinig en dat staat ook gelijk aan de hoeveelheid tijd die ik aan m'n hobby en -auto's te besteden heb.

Hoe dan ook, de GTI is er nog steeds en ik rijd er ook nog geregeld (met veel plezier!) in rond, maar er zit wel weer een grote verandering aan te komen. Na veel wikken en wegen heb ik besloten om de turbomotor eruit te halen en in de verkoop te zetten. Het ontbreekt me aan de tijd en energie om de puntjes op de i te zetten, waardoor het voor mij een betere keuze is om (voorlopig?) weer met een standaard motor te gaan rijden, wellicht op termijn met een R32 of R36-motor.
Het blijft een VR6, zij het deze keer een 3.0L met andere nokkenassen e.d. Deze motor heb ik deze week opgehaald en staat nu te popelen om ingebouwd te worden.

Gisteren ben ik begonnen met het uitbouwen van de turbomotor en met een beetje geluk (lees: paar vrije avonden) zal ik later deze maand weer een rijdende auto hebben en weer volop kunnen genieten van het VR6-geluid. Ongetwijfeld zal ik het (zéér verslavende) turbo- en afblaasgeluid, en de indrukwekkende druk in je rug gaan missen, maar het is niet anders.
Ik wil weer meer meetings gaan doen en ritten naar het buitenland, waardoor de keuze voor een (vrijwel) standaard motor beter is.

Voor wie interesse heeft in de turboset, later deze week volgt een verkooptopic. Ik wil de set sowieso als 1 geheel gaan verkopen, maar eventueel met/zonder de motor.

Hier nog wat pics die ik verleden week genomen heb (klikken voor vergroting):