Thread: Blue Mk2
View Single Post
  #1  
Old 22-05-2012, 20:51
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 25
Default Blue Mk2

Wat doe je als je een blauwe Golf II 1.6 automaat uit 1988 te koop ziet....? Dan koop je hem! Precies wat wij gedaan hebben.

Zo begonnen we een paar weken geleden:



Stap 1:
Poetsen, poetsen, poetsen, rechter buiten spiegel erop en die lelijke wieldoppen eraf.






Stap 2:
Klem om het spruitstuk.




Stap 3:
Nieuw kachelfrontje met werkend lampje, temperatuurzekering kachelmotor gerepareerd, nieuwe kachelradiateur.










Waar zijn we nu mee bezig:

Leuning bestuurdersstoel repareren. Leuning van een sloper 4-deurs ombouwen naar onze 3-deurs:







Middenconsole inbouwen:




Nieuwe wielen geprobeerd:




De planning:
  1. Olie automaat verversen
  2. Beurtje, alle vloestoffen nieuw, nieuwe bougies etc.
  3. Nieuwe APK
  4. Kunstof zwart maken
  5. Koplampen geel en helder
  6. Beide grilles vernieuwen
  7. Beschaafde verlaging
  8. Andere wielen
  9. Dakrek
  10. Schade zijscherm opknappen
  11. .....

Update 11/07/12:
De afgelopen weken hebben we vooral aan de technische dingen gewerkt:
  • Bougies vervangen
  • Olie vervangen
  • Remvloeistof vervangen
  • Diverse vacuumslangetjes vervangen
  • Benzineleidingen vervangen
  • Luchtfilter vervangen
  • Automaatolie vervangen

Ook de verzameling onderdelen is weer wat aangevuld:
  • Thule dakdragers met sloten, nieuw
  • Kaartvakken voor op de deurpanelen




Na een visuele inspectie van de distributieriem hebben we besloten die binnenkort ook maar te vervangen... Wordt vervolgd dus

Update 04/10/12:
Afgelopen weken hebben we weinig gedaan aan de Golf, behalve er in rijden...
De stoelbekleding van de bestuurdersstoel is gerepareerd en de vulling van de leuning hersteld, maar dat was het wel. Komende weken even wat werk inhalen! Er zijn ook nieuwe wielen, binnenkort meer daarover

Sinds vorige week hebben we echter ook wat problemen met de carburateur; van het ene op het andere moment houdt de motor tijdens het rijden gas vast; voet van de rem in stand D en de auto gaat zelf versnellen tot in de derde versnelling. In stand N draait ie te veel toeren, schat zo 3000 rpm of zelfs meer. Als gevolg hiervan gaat de automaat natuurlijk protesteren en die klapt hem in zijn versnelling bij schakelen tussen R, N en D. Hij staat nu stil totdat we het probleem gevonden hebben.

Hebben jullie tips waar naar te kijken? Ik las hier wat over de stand van de choke-klep en dat die soms kan verdraaien. We hebben het luchtfilter losgehad maar ik weet niet wat de normale stand van die klep is? In de Olving Vraagbaak lazen we ook over de gasklepregelaar en de gaskleppotentiometer. Wat veroorzaken die dan voor problemen?

Opmerkelijk is dat onze problemen tegengesteld lijken aan de 'normale' problemen van slecht stationair draaien met te weinig toeren en afslaan daardoor.

Update 11/11/12:
De problemen met de choke zijn opgelost. Het probleem zat in een rubber pakking die de invoer van koelwater in het inlaatspruitstuk afdicht:




Links is de oude, rechts de nieuwe. Een afgescheurd brokje van de pakking blokkeerde de toevoer van warm koelwater naar het waselement van de choke, waardoor die maximaal bleef staan.

We wilden ook een nieuw stuur monteren, maar we liepen tegen dit probleem aan. Iemand die dit herkent? Moeten we die zwarte kunststof ring en de veer verwijderen om het verloopstuk van dunne naar dikke naaf te kunnen monteren?
__________________
You only need two tools in life: WD-40 and duct tape. When it doesn't move and should, use the WD-40. When it shouldn't move and does, use the duct tape.
Reply With Quote