hoe meer massa, hoe correcter u meters werken, maar ik denk dat dit niet van toepassing is op een temperatuurmeter. ik vermoed namelijk dat die teller op +5V hangt van de regelaar, en zijn massa wordt via je temperatuursensor geleverd. hoe meer massa de sensor geeft, hoe hoger die gaat.
je temperatuurmeter krijgt zijn massa dus niet via je tellerunit dus dat maakt ook niks uit. als je temperatuurmeter MEER spanning krijgt, dan zal die ook meer aanduiden. maar dit zou verklaren dat de spanningsregelaar kapot is, of overbrugged wordt door 'iets'
die onderste ledjes bij mij zijn een voltmeter.
vanaf 11V brand die rode led (als dit de enige is, is de accu leeg en de dynamo werkt niet
vanaf 12V gaat de gele led aan (dit is gewoon accu spanning)
vanaf 13V gaat er een groene aan, dit is net opladen van de accu
vanaf 14V gaat een 2de groene aan, dit is goed opladen
vanaf 15V gaat er een rode aan, dit is overladen van de accu, dynamoregelaar is gaar.
heb ik zelf gebouwd.
zolang ze u niet pakken, mag je overal 150

. dit was een test om te zien hoe hard hij nog kon met 382 000km op de teller. garage beweerde dat die amper boven de 140 zou uitkomen, de mijne heeft 160 al aangetikt