View Single Post
Old 01-05-2012, 10:27
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Franky B

Projectje achterbumper.

Afgelopen weekend ook een bumper gescored. deze was zoals ook de voorbumper niet de juiste kleur dus ben begonnen de bumper spuit klaar te maken. Ik doe dit op de huis tuin en keuken manier dus gewoon een knikkerbusje (Motip op kleur gemaakt) en schuurpapier geschikt voor nat schuren.

eerst geschuurd... korrel 320 om alle oneffenheden er uit te krijgen. hierna korrel 600 en 1000 om alle plekjes weer goed glad te krijgen. gelijk hierna alle kale kunststof plekken voorzien van een laagje plastoflex (kunststof primer)

Alles minimaal 12 uur laten drogen en hierna wederom opgeschuurd. heb hierbij korrel 1000 gebruikt om niet te veel van de primer weg te schuren. alles hierna in de eerste (dunne) laag kleur gezet om het kleurverschil tussen de kale zwarte plekken en de zilveren kleur zo klein mogelijk te maken.

Dit laten drogen (uurtje) hierna een dikkere 2de laag gezet

na dit wederom een uur of 12 te hebben laten drogen de bumper gecontroleerd op oneffenheden en hier en daar een klein beetje opgeschuurd met korrel 1000.

hierna de bumper nog een laag kleur gegeven en moet eigenlijk straks nog een laagje opzetten voor ik kan beginnen met uitpoetsen. Heb hier nog geen foto's van (valt weinig te zien) maar zodra ik kan zal ik een betere foto van het eindresultaat plaatsen.
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote