Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Hey, das leuk!; jammer alleen dat ik blijkbaar wat last heb van Korzokov (sp?)...Drank maakt meer ka...etc. Het is een klein wereldje, maar please help me identify... :o
Haha, je hebt mijn hint over de crossmotor duidelijk begrepen  (dat moest ook haast wel dan  )
Hmm, GeneBerg die iets voor de (T4 uitvoering van de) Scat koppen maakt  ? Hier moet je iets behoorlijk 'aangepast' hebben denk ik haast.
Je hebt helaas alleen geen antwoord gegeven op m'n vraag of je je blok zelf helemaal opbouwt en over de basiscircel van je nokkenas alsmede en je krukastapmaat...of heeft dat met de eerste vraag te maken?
Ik ben zooo nieuwsgierig namelijk, zeker als het meer dan 86mm slag in een type 4 betreft...
Greets,
Walter
PS Er is trouwens niets plain and simple aan elk type 4 blok dat de 2,6 liter overschrijdt...  en al helemaal niet aan de Scat split ports; waarom dan niet 'all the way' gaan met iets meer high tech?
|
Je hebt het goed in de peiling. Nothing comes easy above the famous limit.
Ik zat in het clubje van drie in de eind 80 en begin negentigers. We reden met een cremewitte 66er, een felblauwe 1300er en een lichtblauwe Ovaal.
We reden alle drie, niet onverdienstelijk in de sprints met t4 motoren.
Het is alleen al weer bijna tien jaar stil voor mij geweest.
Heb mijn laatste conf. nooit op de sprint gezet. Hoop dit jaar weer te kunnen starten. (vandaar mijn hang naar retro, uit nostalgie) Hoef straks geen prijsjes meer te winnen of zo, maar wel leuk meedoen op de oude leest geschoeid.
Was toen zo gezellig. En ja, ik bouw m'n motoren zelf (!!) En ik zal je een extra nokkenasje van me laten zien zoals ik er meer heb. Deze zit in mijn
90x105. Aan iedereen vertel ik met plezier alle ins en outs over tuning zoals jij dat ook ongetwijfeld doet. Echter, when it comes to the specs of a 31177cc, tja, da's nou net onze sport geweest, toch? De injectie is afkomstig van het stukgelopen blok van Hakfoort. (hiermee is hij destijds EU-kampioen geworden, lekker nostaligisch). Over de nokkenas, hij is custom en de krukas is de enige van drie cutomtypen die over is. De rest is aan barrels. Dus, kerel.... Je ziet in ieder geval dat de 25mmgrens van de grondradius redelijkbenaderd is. Voor de sport laat ik het daarbij. Jij, van iedereen zou dat moeten kunnen begrijpen. Oja, op de achtergrond staat m'n 308 GTS, Daar sleutel ik ook zelf aan. (no fear, just practice) Het mooie aan deze auto zijn ook de vier Webers. Ik ben gek op die ouwe meuk. Ik vind DTA erg mooi. Mischien een keer een optie met turbo op de Scat's maar eerst lekker met nieuwe (originele eerste serie) 48 IDA's erop. Even een antwoord op je vraag over de Scat's. Het grote probleem bij deze koppen op een t4 is de hoek van de stoterstangen, voor zover je over een probleem spreekt. Ook de hoek waaronder de radius van de tuimelaars valt in deze conf. is niet zo mooi als bij een t1. Echter loont het zich om uit te vogelen wat het beste werkt. Daar zijn wat tuimelaartjes bij gesneuveld. Pauters hebben in mijn beleving het meest te zoeken in Pauterkoppen. Ook het carter is uitgefreesd voor opname van WABO-stoterpijpen vanwege de grotere stoterstanghoek.
Heerluk! wat een hobby eigenlijk he?