View Single Post
Old 23-03-2012, 18:36
Spierings Spierings is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
IS mondeling overeen gekomen. Maar welk recht heeft hij dan om de auto te slopen?
Zonder papieren en zonder mij op de hoogte te stellen.

Hij heeft mijn eigendom afgenomen.

Ik kan als bedrijf toch ook niet zomaar besluiten de auto van een klant te slopen.

Quote:
Originally Posted by PuttenMKII
Als je iets op papier hebt staan is het makkelijk zat, mondeling is altijd lastig.

Stel dat hij zegt: ja, maar jij hebt toestemming gegeven om te slopen ..
Dat wordt dan een mooi een touw getrek.

Denk zoals hierboven al aangegeven dat je alleen kans hebt als er iets op papier staat.
Anders kan hij gewoon zeggen dat het in opdracht gedaan is en netjes het bewijsje heeft afgegeven.
Dan houd het gewoon op, hoe erg het ook is. Het is dan gewoon woord tegen woord.

Een autobedrijf heeft ook rechten, maar volgens mij valt dit dan niet onder de retentierecht. Dat is dat je een wagen mag houden zolang er niet betaald is (valt volgens mij slopen niet onder). Maar het kan wel zijn dat dit wel mag als de kosten meer zijn als de dagwaarde.
Meeste garagebedrijven willen ook geen wagen gestald hebben voor langere duur.

Kan ook zijn dat het bedrijf niet in contact kan komen met de eigenaar, dan gelden daar misschien ook rechten voor.
Is gewoon lastig want het verhaal heeft natuurlijk twee kanten .
Bij mij op het werk hebben we ook ooit een duitse audi 100 met een kapotte bak op laten knijpen, wagen stond er al ruim een half jaar en klant was nergens te bereiken.
Reply With Quote