hoi allemaal,
is al een tijdje geleden dat ik nog iets gepost heb
dus hierbij een kleine maar belangrijke update
al een tijdje problemen met mijn motor
een geping tussen 3000 en 4500 toeren + olielampje die af en toe zoemde
het klonk naar een mechanisch probleem dus wij begonnen met de simpele dingen te vervangen
olie en oliefilter gewisseld --> heeft niets geholpen
bougies en bougiekabels vervangen + nieuwe delco met rotor en voorontsteking geregeld en nog niet geholpen
additief (motor up) ingekapt en ook niet geholpen
daarna bij iemand langsgegaan voor oliedruk te controleren
moet 2 bar zijn bij 2000 toeren/min
mijne kwam maar tot 1,5 bar
dus de volgende was oliepomp vervangen
maar omdat wij toch de carterpan eruit moesten halen heb ik voor zekerheid 4 sets lagerschalen gekocht voor de drijfstanglagers
dus lagers losgemaakt en daar was al de probleem
wat er gebeurd is weten wij niet maar denken zowieso te weinig oliedruk en verkeerd plaatsen van lagerschalen
foto's zeggen meer dan woorden
zo zag het uit
en zo moet het uitzien
natuurlijk is de laatste foto nieuwe schalen
oliepomp vervangen , nieuwe carterdichting , nieuwe oliefilter en olie erin
olie op druk gebracht en daarna gestart
geluid was weg dus denk ik dat de lagerschalen de probleem was
heb ook mijn inlaatspruitstuk vervangen en de benzineleidingen
heb terug de 54 mm inlaat erop gezet
geeft toch een andere zicht in de motorruimte (ruiger)
sorry voor de slechte foto's , waren met de gsm
de stukken: oliefilter, luchtfilter, carterdichting en oliepomp
oude oliepomp
nieuwe oliepomp (bling bling)
voorheen met dunne inlaatspruitstuk en zwarte benzineleidingen
nu met dikke inlaatspruitstuk en gevlochten leidingen
