Zo, de voorste remklauwen en zadels zitten er weer op. Ook meteen andere schijven er op gezet. Deze zijn nog zowat nieuw. De vorige eigenaar heeft hier maar een paar 100km meer gereden waarna hij ze vervangen heeft voor de geperforeerde die er eerst op zaten maar aangezien er de laatste weken dat ik met de Corrado reed er een lichte trilling in het stuur te voelen was bij circa 60km/h met het afremmen verdenk ik de schijven er van dat ze op de een of andere manier krom getrokken zijn. Als de achterste remmen er dus op ook opzitten maar eens een proefritje maken om te zien of het weg is.
Jammer genoeg raken de velgen aan de voorzijde het zadel net dus ik kom er een spacertje tussen aan het zetten. Al weet ik nog niet of ik dit wel wil want dan komt het wiel ook weer verder naar buiten terwijl het nu zonder spacer juist perfect valt.
Dus dat wordt nog even nadenken wat ik er mee ga doen. Hier zijn in ieder geval wat foto's van het monteren van de remmen.
Als eerste na het demonteren van de oude schijf de naaf ingevet met kopervet.
Daarna de 'nieuwe' schijf en het remzadel gemonteerd.
Ook even nieuwe boutjes voor de remklauwen te bevestigen op de zadels gehaald bij de dealer. Net zoals nieuwe schroefjes voor de remschijven.
Hierna de remklauw bevestigd. Hij is jammer genoeg wel wat smerig geworden van al het vet en dergelijke. Maar dat maken we wel weer schoon. Je ziet ook nog rood op de blokjes zitten van de vorige look van de remklauwen maar ja. Er komen van zelf ooit nieuwe blokjes op als deze op zijn en dan is dat ook weer weg.
De zelfde werkzaamheden natuurlijk ook aan de andere zijde gedaan. Ontluchting nippel zit er op de foto nog niet op. Later na natuurlijk wel gemonteerd.
Nu eerdaags achter de remzadels nog los halen. De bovenste inbus bouten zitten namelijk nog moer vast. Dus die ga ik denk ik even warm stoken en dan een dop er over heen meppen.
