Inbouwen Golf mk3 klokkenset.
Even gezocht voor een laat type ABF ivm 7500rpm en 260km/h (op de foto is er nog een oud type)
Dit omdat de toeren en km/h signalen nu vanuit de computer-CAN interface af gaan komen.
Omdat de motor nu netjes op zijn plaats hangt en het tijd werd dat het subframe eronder komt kon ik de koppelsteun gaan maken.
Het subframe dat eronder zat van VWMoorsport was op 3 plaatsen aan het scheuren omdat de koppelsteun in het midden aan het subframe trok. Dit moest dus ook steviger worden.
Een originele TTS koppelsteun besteld en aan het modificeren geslagen.
Het resultaat:
Subframe met verstevigde aansluiting voor de koppelsteun en ook de montagepunten van de draagarmen zijn verstevigd.
De alu voorste dwarsbalk van VWMotorsport (MATTER) paste niet meer ivm de dikkere oliefiltersteun en vooral de dikke Mechatronica van de DSG bak.
Een custom dwarsbalk was nodig om voor de juiste stevigheid aan de voorzijde te zorgen.
De kleppendeksel van de AUdi TTS heeft een hoge afdekkap en dus is de olie-vuldop ook flink hoog.
Dit gaat bij de mk2 niet passen met de motorkap en dus ben ik gaan zoeken naar een ander model hiervoor.
De beste keuze bleek die van een BWE TFSI uit een Audi A4 quattro(2008)
Omdat in de A4 de motor in de lange weg zit ingebouwd zit ook de oliedop in de ander richting op de kleppendeksel. Maar het past 1 op 1!
Het is ondertussen september 2010 en de gelaste delen kunnen worden gestraald en gepoedercoat.
- Achteras
- Subframe
- Draagarmen
- Dwarsbalk
- Stabilisatoren
In de tussentijd kan ik beginnen aan de bekabeling van de motor, de originele ECU zal worden gebruikt met het E-gaspedaal omdat JD dit zeer mooi kan herprogrammeren icm de juiste afstelling van den DSG bak. Het mooie hiervan is de communicatie van motor en bak over de CAN bus.