Beste forumleden,
Sinds afgelopen vrijdag ziet mijn golfje er dus zo uit:
Door een foutje van passagier of deurhendel is de deur open gegaan tijdens het achteruit van de inrit afrijden.
De deur is hierbij gegrepen door een van de kleine eikenboompjes die langs de inrit stonden. Hierdoor is de deur dus iets verder opengeklapt dan mogelijk is
De inrit is tamelijk smal en ik was in mijn linker spiegel aan het kijken ( aan de linkerkant van de inrit is namelijk een poort) toen de passagier ineens HO STOP! riep. Het was toen al te laat.
(Zelf denk ik dat de passagier de deur misschien opnieuw geopend heeft tijdens het achteruit rijden omdat hij iets tussen de deur had zitten, misschien de gordel of zijn jas. Hij heeft hierbij de deur waarschijnlijk te hard opengegooid en hem niet meer op tijd terug kunnen trekken.)
De passagier kon er natuurlijk ook niets aan doen, en heeft ook gezegd dat alles weer goed komt.
Nu wordt alles met verzekering geregeld.
Ik heb echter nog wat vragen waarvan ik denk dat jullie ze misschien wel kunnen beantwoorden.
- Zou dit een total loss geval kunnen zijn. (het is maar heel zachtjes gegaan, de deur heeft een optater gehad maar hij kon nog wel dicht en open. Hij is ook maar een klein beetje verder opengegaan dan mogelijk is.)
- Wat zou een dergelijke reparatie ongeveer kosten? Ik ga er dan vanuit dat de scharnieren en ophangpunten verbogen zijn. (Een deur en of voorscherm vervangen lukt mij zelf)
- Weet er iemand nog een adres voor plaatdelen van een 3 deurs Golf II uit 1991 met kleurcode L041?
Ik wil mijn Golfje graag repareren. Ik heb hem pas een half jaar en ben er zeer zuinig op. Hij verkeerde (tot afgelopen vrijdag

) nog in goede staat en ik kan het niet over mn hard verkrijgen om hem uit elkaar te halen of naar de sloop te brengen
Bij voorbaat dank,
Maarten
(ik maak anders nog wel wat foto's want hij staat inmiddels weer bij mij in de garage)