View Single Post
Old 10-02-2012, 21:57
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

Ik zal je eens iets uitleggen over deze kleur van de velgen die jij hebt .
ook al hebben ze een kleurnummer , dan is deze kleur niet bij te spuiten ,dus geen losse spaak is te spuiten !
Was de velg zilverkleur dan is het geen enkel probleem , dan kan elke spuiter daar wel een kleur bij krijgen .
Maar jouw velgen zijn gespoten met een chroom kleur , dwz een soort doorschijnende zeer fijne mettallic , welke een soort hele donkere chroom effect geeft .
Zo'n velg moet dan helemaal worden gespoten ( het hart dan ) in glanzend zwart , en dan moet daarover heen in zeer dunne laagjes de 'chroom' look lak overheen worden geneveld ,net zoveel laagjes totdat de goede kleur is bereikt . Daarna afwerken met 2k blanke lak .
Ik heb meerdere van deze velgen wel gespoten ,en heb zelfs al eens bij een audi velg 8 kleurstalen moeten meespuiten alvorens ik de goede kleur er bij had !

Dus het enigste wat je kan doen is het hele hart opnieuw laten spuiten , en dan met deze speciale lak .

Dus ik begrijp dat lang niet elke spuiter zich hier aan wil wagen ivm kleurverschil , en al helemaal niet bijspuiten van 1 spaak ,want dat is echt niet te doen !

@ sixpack deze kleur laten meten kun je wel vergeten ,wij hebben zo'n fotospectrometer op het werk , en daar kun je deze meerlaagssystemen niet mee meten ........

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote