Thread: vr6 turbo
View Single Post
Old 10-02-2012, 08:08
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Als je het gelijk goed wilt doen, zodat het ook nog heel blijft bij dagelijks gebruik, dan gaat het sowieso een hoop geld kosten.

Ben zelf al meerdere keren met de gedachte bezig geweest om mijn auto (ABF 2.0 16V) om te bouwen naar turbo/compressor/g-lader.
Op een gegeven moment was ik echt serieus van plan om geweest om dit te gaan doen, maar na het berekenen van alle kosten ben ik er toch maar vanaf gezien.
Alleen aan onderdelen zou ik al meer dan 7000 euro kwijt zijn (zelfs met 2ehands onderdelen) hierbij zijn nog geen kosten van het opbouwen/klein materiaal en een lange tijd op de testbank om alles goed lopend te krijgen berekend.

Je moet denken aan: turbo, inlaat en uitlaat spruitstuk, intercooler en buizen, compleet uitlaatsysteem, zuigers, drijfstangen, injectoren, brandstofpomp, andere computer met kabelboom en sensors, bougies, sterkere koppeling, sterkere versnellingsbak/aangepast, sterker/sper differentieel, betere nokkenassen, verstelbaar nokkenastandwiel, als je dan toch bezig bent ook gelijk een motorrevisie.

Even snel een lijstje samengesteld, dit is nog niet alles maar gewoon om even een indicatie te geven.

Kortom, als je het echt goed wilt doen, dan gaat het behoorlijk wat kosten.

Toen kwamen bij mij ook nog andere kosten (goed schroefset had ik al) maar ik wilde dan ook betere remmen rondom, wielkasten stuk breder zodat ik behoorlijk brede banden kon leggen om het vermogen aan de weg te houden enzovoorts.

Nu moet ik wel zeggen dat ik alles erop berekend had voor dagelijks gebruik en dat het dus allemaal wel heel moest blijven. (Ging voor ongeveer 300/350pk, meer als zat voor de voorwielen)

natuurlijk kan de 16V ook, maar daar zit je volgens mij toch met wat meer kosten dan bij de VR6 (bv zuigers en drijfstangen niet nodig voor VR6 als je het bescheiden houdt).

Denk ook dat heel wat onderdelen voor VR6 turbo iets makkelijker/goedkoper te krijgen zijn daar vraag/aanbod toch wat beter is?

Remmen enzo moet je natuurlijk ook rekenen... Deze heb ik sowieso nodig, worden porsche remmen, de originele T3 bus remmen zijn niets waard, dus met zoveel vermogen is zelfmoord en een gevaar op de baan!! De rest van de opgesomde onderdelen zijn reeds voorzien op de bus

groeten
Reply With Quote