View Single Post
  #36  
Old 01-02-2012, 18:07
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
en rallye vr6t het koppel van zo,n turbo zet veel later in dan met een glader.


Dat was vroeger tegenwoordig met de twin scroll turbo's en variabele kleptiming schrik je van het koppel onderin. Dat is vele male hoger en agressiever dan met een Glader. Zelfs zo dat bv. Jeroen Dik het koppel verloop aanpast om je versnellingsbak niet te slopen. (de 3 bij een 02A/02C gaat heel eenvoudig stuk)

Heb je een uitdraai van je motor, dan kun je er eentje van een moderne TFSI of 20VT overheen leggen. Zie je het zelf. Alleen bij deze turbo motoren gaat het koppel ver boven die 350nm door.
Weet een 2.0 20VT die gaat dus over de 650nm. Mel zijn motoren drukken daar nog een keer overheen. En dit zijn motoren die heel hard voor koppelingen zijn.

Wat heel goed kan is dat jouw koppelingscilinder remolie zweet waardoor je plaat vettig wordt. Dan is het heel snel over en uit.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote