View Single Post
  #24  
Old 29-01-2012, 20:09
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Leuke redenatie, maar die klopt niet helemaal.
Het maximale koppel aan de wielen is inderdaad groter in de eerste versnelling als in b.v. de 3e. Het zwaarst voor een koppeling is echter in de hoogste versnelling accelereren vanaf het punt dat het koppel piekt tot aan het punt dat het vermogen piekt. Dan is de weerstand die de motor ondervindt om de auto te laten versnellen, (zoals de luchtweerstand, rolweerstand) het grootst. Als je dan nog vermogen en koppel genoeg hebt om je wielen te laten spinnen, heb je genoeg


We hebben het over een Golf 2 gti 16v met een 16VG60 motor. Een gewone koppeling kan het eenvoudig 200.000km volhouden. Ken genoeg die met veel meer vermogen rijden dan een 16VG60 ooit zou kunnen halen. Die geen last hebben van extreme koppeling slijtage <20.000km en ook met Sachs Racing rijden. Of hij moet een bak hebben die olie lekt waardoor de handel stuk gaat.
De echte Sachs Racing, en die kost idd rond de 800euro, kan heeeeel wat hebben.

Rijden met voet op de koppelingspedaal? Zie je bij oudere mensen nog al eens gebeuren.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote