View Single Post
Old 29-01-2012, 14:35
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

Hier ook maar even het topic updaten , Had donderdag week al eens een vreemd geluid gehoord vanuit de motorruimte ,maar had er net een nieuwe v snaar op de stuurpomp gezet ,dus ik vermoede dat deze nog iets nagespand moest worden .
Dus vrijdagmorgen de auto omhoog en toen bleek dat de riem niet eens meer verder gespand kon worden , en de stuurpomp bleek ook ineens nat te zijn bij de as , Nu bleek dus er ruimte te zitten op de as van de stuurpomp, dus daar kon een andere op ! Wilde het risico ook niet nemen dat de boel kapot ging,dus heb meteen de auto naar m'n ouders gereden , en in de schuur gezet.
Dan is rijden zonder stuurbekrachtriging wel een belevenis , als de snaar eraf is , wilde het risico niet nemen dat er nog meer stuk ging , zal al een dikke speling op , en wil geen slijpsel of degelike in de stuurderij ! Hij was nameljk ook al begonnen te lekken , vanaf donderdag ,dus het zekere voor t onzekere .

Dus de 'leenauto' opgehaald bij vader's

en maar eens om me heen gebeld voor een andere pomp ,en die was in de buurt 2e hands niet te vinden ! En omdat de auto wel 100 procent moet maar besloten er een nieuwe op te monteren , en deze via ferwerda automaterialen besteld , en kon die dezelfde smiddags ophalen .
Koste wel een dikke duit ,maar wil het wel goed hebben !

De boel goed leeg laten lopen , doorgespoeld met olie en toen de nieuwe erop ,incl nieuwe olie .

Montage viel me wel mee , en de auto stuurt weer als nieuw

Nog even de auto grondig gereinigd , dus kan deze maandag z'n kilometers weer schoon en veilig maken !

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote