View Single Post
Old 24-01-2012, 22:33
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic

O,o ik word gezocht...

Maar om te reageren. De opvoerpomp geeft geen signaal aan de regelaar. Het enige wat die regelaar doet, is 12V op de injectoren zetten en het brandstofpomprelais aansturen. Werkt allemaal heel simpel.

Als de opvoerpomp echt kapot is, dan blijft het allereerst helemaal stil als je hem op contact zet. Hoor je hem op dat moment zoemen, dan werkt hij nog wel. Blijft hij continu doorzoemen, dan kan hij (bijna) kapot zijn. Maar voor zover ik weet, maakt die pomp dan meestal ook herrie of jankende geluiden. Het gebeurt volgens mij nooit van het ene op het andere moment.

De drukpomp onder de auto zou ook te weinig druk kunnen leveren. Maar omdat je zegt dat de brandstof "goed aan komt" neem ik aan dat het een constante stroom is zonder wisselende druk.

Wat nog kan, is dat de brandstofdrukregelaar stuk is. Als je het onderdrukslangetje daaraan lostrekt (voor onderdruk uit het inlaatspruitstuk), dan probeert te starten en er komt vervolgens benzine uit het dunne pijpje waar het onderdrukslangetje aan zit (benzine opvangen), dan is het membraan in de drukregelaar lek en krijg je niet genoeg druk op je injectoren.

Maar dit zijn wel allemaal dingen die het volgens mij heel weinig opgeven. Het lijkt uit je verhaal toch dat de injectoren niet worden aangestuurd. Dan kom je als eerste weer uit bij de ECU en de massapunten, het spanningsverzorgingsrelais van de regelaar (nummer 32, al eens vervangen?), en de injectorstekkers.
Reply With Quote