We hebben voor de verandering eens een weekje overgeslagen. MArtin Had last van zijn rug en ik was ook aardig verrot dus ik heb het weekend maar benut om een beetje bij te slapen. Wel even spullen (RVS pijp en rvs staaf voor de nieuwe steun)gehaald om de uitlaat te verlengen, een vriend van me krijgt het juiste lasdraad komende week binnen en kunnen we gaan passen en meten om de uitlaat pas te krijgen.
Ook het laatste stukje boom is nog niet af maar dit zal hopelijk ook snel het geval zijn.
Had nog wat foto's beloofd van de uitlaat.
Zo moet tie ongeveer worden (hangt nu even tijdelijk in de tyrips):
Op deze manier is de einddemper te kort, we willen hier wat verlengen:
Want ik heb aan de andere kant nog ruimte zat:
Zoals je hier ziet kloppen de ophangpunten voor geen meter, dus er moet ook hier het e.e.a gelast worden:
Weer een weekend verder en de uitlaat is ook eindelijk klaar!
Natuurlijk was het weer eens niet zo simpel als het leek...de GTI is toch net even iets anders als de cabrio want het kostte toch de nodige moeite om hem pas te maken.
Uiteindelijk na veel passen en meten hebben we de uitlaat aan de voorkant van de einddemper los gemaakt.
Op deze foto zie je de oude bocht en een nieuw stuk pijp.
Het is lastig uit te leggen zonder duidelijke foto's maar het kwam erop neer dat wel de, als de de einddemper simpel zouden verlengen en weer monteren de bocht van de uitlaat het chassis zou raken. Dus weer passen,meten en nog eens meten...en daarna de nieuwe bocht bepaald en gelast.
Hierdoor kon de uitlaat op de juiste manier, zonder dat hij ergens het chassis raakt, worden gemonteerd.
Dus konden we de nieuwe steunen op de pot lassen:

Hier zie je de aangepaste einddemper in de nieuwe steunen hangen met de nieuwe bocht eraan

En zo heb ik aan het eind van de einddemper nog net genoeg ruimte tot het chassis
Het eindresultaat...me happy !
inmiddels is het eind oktober