View Single Post
Old 15-01-2012, 02:09
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict

Na een paar weken pakken we de draad weer op.Weer aan de klus en maar eens kijken wat ik aankon en wat niet.
Ik had besloten maar even relaxt te doen, het maakt nu eigenlijk niet meer uit of de auto nu over 2 weken of over 2 maanden klaar is...het seizoen is nu toch afgelopen.
Ik kan dan ook aandacht blijven besteden aan de details ..
Afijn gisteren stond Martin weer bij de hal voor een nieuwe dag sleutelen. Na de eerste bak koffie wilde we net aan de slag gaan toen de bel ging en Giel voor de deur (met een gave dichte type 1) bleek te staan die even kwam buurten en even naar de GTI kwam kijken die ik te koop heb staan. Na een uurtje of wat bijlkleppen ging Giel ervan door en wij weer aan het werk.

Allereerst hebben we een begin gemaakt aan de kabelboom. Waarom is dit nu een probleem,in het kort: De nieuwe carrosserie was van oorsprong een 2H maar was half omgebouwd als 16V. De oude cabrio was van oorsprong een EX carburateur en werd later omgebouwd naar G60. Hierbij zijn er een aantal dingen toegevoegd zoals een externe pompsturing. Dit stuk kan nu weer verdwijnen want dit zit immers al in de nieuwe body. Zo mistten we ook bv de MFA sturing en nog wat andere dingetjes
In plaats van uitzoeken hebben we nu besloten om de "probleem delen" te vervangen door stukken kabelboom uit een 2H zodat de ombouw uiteindelijk een stuk simpeler zou moeten worden. Gelukkig heeft Martin nog een complete 2H boom gevonden dus ik ga er nu vanuit dat de problemen nu snel worden opgelost .
Nu dus alvast weggehaald wat er niet meer nodig was

Zoals ik al eerder aangaf was er ook een remklauw gesneuveld. Na een zoektocht kon ik geen vervanger vinden en ik vind het zelf zeer belangrijk dat al die pk's ook controleerbaar blijven dus met de remmen wil ik geen concessies doen. Dat moet gewoon goed zijn.Dus heb ik besloten dan ook de klauwen maar te vervangen door nieuw...dat wil eigenlijk zeggen "gereviseerd" want echt nieuw zijn deze niet meer te koop.Je kunt deze kant en klaar kopen en je ouwe klauwen inruilen.
Aan de voorkant is nu alles qua remmerij nieuw, achter op de klauwen na nieuw. Ben benieuwd naar de presentaties van deze set.

Ook hebben we de vulpijp (die we eerder al hadden vervangen) afgemonteerd. Hiervoor mistte we de laatste keer nog wat rubbers en de juiste RVS schroeven om de pijp vast te zetten. Nooit meer roest daar is een prettig vooruitzicht en de afwerking mag er ook wezen denk ik..

Na het eten zijn we wat langer thuis blijven hangen dit keer en om een uur of 10 nog een paar uurtjes verder gegaan. Een leuk klusje lag nog klaar..het terug monteren van de voorruit. Ook die terug geplaatst samen met de achterklep en uiteindelijk ook de motorkap. Het eind komt in zicht al zijn er nog zat kleine klusjs over

De Cabrio was inmiddels ook flink stoffig geworden dus die kreeg zijn eerste douche...ziet er grappig uit :water op het nieuwe dak:

Nat worden wil hij voorlopig nog niet..
Aan de cabrio hebben we veel kleine dingen gedaan. Diversen dingen afgemonteerd zoals bij de motorkap lifters, achterlichten, achterklep slot etc. Belangrijkste is echter de uitlaat. De grote remus pot is er weer onder vandaan want ook die bleek net niet te passen op het spruitstuk (scheelde 1 -2 mm). Het was natuurlijk al de bedoeling dat de EPS eronder zou komen maar had het plan om de remus te monteren en dan met een rijdende auto (met werkende uitlaat) met de EPS naar Hogezand te rijden en het door hun te laten aanpassen. Dit gaat dus niet lukken dus gaan we toch zelf aan de slag om de EPS pas te maken. Na veel passen en meten denken we nu de oplossing te hebben dus hiermee ga ik de komende dagen, samen met een andere vriend die RVS kan lassen, aan de slag. Net voor de einddemper gaan we en nu een stukje aanlassen, Hierdoor komt de pijp iets verder naar achter (hij is nu te kort) en daarna passen we de ophang punten aan zodat de uitlaat op de juiste manier in de rubbers onder de auto past.
Een redelijk relaxte dag dus al met al ,maar komend weekend hoop ik dat het nu toch echt zover is voor een proefstart. En dan natuurlijk hopen dat alles ok is. Het lijstje met "nog te doen" is nu erg klein geworden dus het eind komt in zicht.
De snelheid is er nu wel uit ..iets wat ook te maken heeft met mijn gezondheidsklachten, maar dat geeft ook eigenlijk niet. Tijd zat en relaxt klussen is ook niet verkeerd. Ik trek die hele extreme dagen ook niet momenteel dus dat moet ik ook even niet doen.

Komende week dus de uitlaat en komt mario nogmaals assisteren met de kabelboom, de belangrijkste obstakels die nog genomen moeten worden .
Heb geen foto's gemaakt maar zal deze later deze week nog even plaatsen