View Single Post
Old 15-01-2012, 00:55
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur

Met een enorme mazzel heb ik vandaag de hand weten te leggen op bovenstaande beauty; Bora Variant 1.9TDI Highline 85kW

Ik moest er een stukje voor rijden, maar dat was het waard; een prachtige auto, die gezien z'n kilometerstand, goed verzorgd is. Interieur is niets op aan te merken en exterieur is op een plekje na, perfect.
De waslijst;

1.9 PD TDI volgens verkoper gechipt naar +/- 150pk
6-bak
16" highline wielen
Alles elektrisch
ECC
C.V. met ab en alarm klasse 3
Trekhaak afneembaar
Beide voorstoelen hoogte verstelbaar
MFA
Zelfdimmende binnenspiegel
Regensensor
en nog veel meer
Géén stoelverwarming en géén xenon, maar dat vindt ik niet zo'n ramp.

Alles kits dan? nope

- onderstel heeft een behoorlijke opfrisbeurt nodig (maw; ik weet nu hoe versleten draagarm rubbers en uitgelubberde achterasrubbers aanvoelen)
- motor en bak hebben ook onderdelen nodig; koppeling, 2-massa vliegwiel, complete riemenset met waterpomp en alle afdichtingen vervangen die incontinent zijn geworden met de jaren.
- onderweg naar huis plotseling geen vermogen meer; LMM en turbo eens even nazien dus na even stilstaan werkte alles weer goed, ik vermoed vastzittende leidschoepen.
- achterklep raakt de bumper bij dichtgooien, dus de onder rand is lakloos
- logo's en zij-knippers zijn totaal mat geworden

Al met al een behoorlijke hoeveelheid werk die gedaan moet worden, was het een Golf Variant basis geweest,
dan had ik hem ook lekker laten staan.
De verkoper was echter zeer begripvol voor de situatie die hem voorgelegd werd en we konden een overeenkomst maken waar we allebei mee konden leven. Aardige kerel die ook nog leuke muziek maakt; klikkerdeklik

Genoeg te doen dus om hem klaar te maken voor de volgende 300dkm

Yessss het was een mooie zaterdag
Reply With Quote