Zo de dag is weer voorbij en dus weer een dagelijkse update. Kijk op de klok en zie dat het nu 4:10 is.. :shock: Gekker moet het echt niet worden,ik had toch vakantie? DIt lijkt toch wel erg veel op werken...

Een lange dag met wederom een aantal tegenslagen.
Als eerste begon hij met de montage van de remmerij voor bij de bestuurderskant die er vrij snel inzat.
Met als eindresultaat:

Daarna de montage van de ramen en alle rubbers ook dit is geheel terug gemonteerd en werkt weer. De binnen panelen blijven voorlopig open voor de montage van alarm, CV en audio.
Martin en ik hebben ons vandaag tot het uiterste ingespannen om de achter remmen over te bouwen. Dit ging natuurlijk niet zonder slag of stoot. Zowel bij de oude as als bij de "nieuwe" zaten de remleidingen muurvast. Aangezien we niet het risico wilde lopen om ze allemaal te mollen en dus zonder te zitten moesten we alles uit de kast halen om iets te redden. Het originele plan was om gewoon de hele achteras te wisselen ,maar de as van de nieuwe was in een veel betere staat en had bovendien een stabilisator stang. Toen dachten we de leidingen op de nieuwe as te kunnen behouden voor de ombouw maar helaas gingen die niet los. Aangezien de oude achteras helemaal gedemonteerd in de hal lag ben ik daar mee aan de slag gegaan en na een uurtje tobben lukte het uiteindelijk om deze leidingen los te krijgen waarna we de hele boel konden over bouwen.
van oude trommel:

Direct natuurlijk de nieuwe schroefset eronder
Dus aan het einde van de dag staan we er zo bij:
Ook het geprepareerde 4 in 1 spruitstuk zit er inmiddels onder.
Natuurlijk ook weer de nodige tegenslagen en dus onverwachtse kosten. Edwin had zoals je eerder heb gezien het uitlaat spruitstuk netjes geprepareerd voor de Labda sonde. Helaas was deze nogal gehecht geraakt aan zijn oude behuizing en deze wilde dus niet los (natuurlijk niet). Met veel getob lukte dit uiteindelijk en kwamen we erachter dat het schroefdraad van de labda ook direct was overleden...dat wordt dus een nieuwe.
Ook bij de remmen ging er het e.e.a. niet goed. 1 Schijfrem achter heeft maar een heel klein remvlak en de blokken zijn helemaal scheef afgesleten...ook vernieuwen dus maar. Ook de remmen voor (blokken) zijn niet bepaald okselfris meer en moeten eigenlijk direct worden vervangen. Oftewel, de portomonee kan weer getrokken worden.
Ik wil geloof ik nu echt niet meer weten wat dit project uiteindelijk heeft gekost...voorlopig maar even geen bonnen kijken..

Maar ja, het vervangen van schijven en blokken is nu natuurlijk relatief makkelijk dus toch maar weer doen dan is ook dat echt goed en ik wil de auto straks RDW laten keuren naar 118 KW op kenteken. Ik denk dat men wellicht bijzondere interesse zal hebben in de remmerij dus hier toch maar niet op bezuinigen.
Na 10 dagen volop sleutelen moest ik vandaag ook afscheid nemen van Martin die maandag weer aan het werk gaan bij een nieuwe baas. We zullen hem gaan missen want in deze dagen was hij de leidende factor in deze verbouwing en een waar wandelend "VW Golf Cabrio Orakel" Er is werkelijk geen boutje ,moertje of onderdeel te te vinden waarvan Martin niet weet waar het voor dient, waar het vandaan komt en met welke dop of schroevendraaier je het los of vast moet draaien.
Een onvoorstelbare hoeveelheid kennis heeft deze man van alles wat met onze Cabrio hobby te maken heeft en daarbij ook nog eens aangenaam gezelschap. Zolang je er koffie, nicotine en Red bull in blijft gooien gaat Martin gewoon door... :-D
Groot respect ook voor de 4 uur reistijd elke dag en de werkdagen van minimaal 12-14 uur die we samen in het project tot nu toe hebben gestoken. Ik heb in korte tijd ongelooflijk veel geleerd en ben hem dan ook zeer dankbaar.
Inmiddels wordt het e.e.a aan onderdelen besteld: Nieuwe labda sonde, handremkabels van een scirocco, turbodruk meter voor de G-lader en bezig met de remmen.
Toch maar de knoop doorgehakt en besloten dat ik alles (schijven en blokken) vervang.