View Single Post
Old 04-01-2012, 20:56
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by VincentMK1
motor is op 302 pk en 377 nm gekomen door de volgende aanpassingen:

Chip op maat 2 TVS
FMIC
forge dumpvalve
3 inch aanzuigbuis
cold air intake
410 cc injectoren
vr6 luchtmassameter behuizing
Garrett gt2860 RS turbo (interne wasegate)
EPS brede kanalen spruistuk

Nog 1 keer het probleem dat zich op dit moment voordoet:

Auto start met koud weer goed. Met het warm worden van de motor kan deze stilvallen dit gebeurt niet altijd. Is op dit moment 3x gebeurt. Als ik 10 km rij en dan de auto een 10 minuten stil zet wil deze een 30 minuten a 45 minuten lang niet meer starten. Als ik dit half uur in de auto zit probeer ik het ongeveer 20x in een half uur om te starten met verschillende tussen pauzes. Op sommige moment lijkt het alsof de motor wel aan wilt gaan. Gister heb ik nog gehad dat de auto stationair liep ongeveer 3 minuten en toen ook spontaan uitviel.

Wat ik zo vreemd vindt aan het uitvallen tijden het rijden is dat het eigenlijk niks met het contactslot kan zijn lijkt mij, aangezien dit niks met het starten te maken heeft.

Nog 1 weder vraag: Wat voor bougies moeten er in deze motorische veranderingen want deze mogen ook wel een x veranderd worden?? (misschien is dit ook wel een veroorzaker)

Om nog even antwoord te geven op de vraag van rallyE:

Vagcom gaf onderstaande foutcodes aan. Hierna ook gewist. Dit was op het moment dat de auto niet wou starten. Ik heb de gratis versie dus ik weet niet of dit redelijke uitlezing is.

00575 Intake manifold pressure. 11-10 control limit not reached

17967 Shareware version to decode all DTC's intermittet

16706 Engine speed sensor (g28) no signal

meer foutcodes geeft de auto niet. met vagcom

17967 P1559
nl Brandstofklep regeleenheid (J338) fout in basis instellingen
du Drosselklappensteuereinheit (J338) Fehler in Grundeinstellung
en Throttle Body (J338) Fault in Basic Settings
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:

Onbekend

Mogelijke oorzaken:

Idle Switch Open or Open Circuit
Throttle Valve sticks and won't close
Speed Impuls from Sensor voor toerental van de motor (G28) recognized

Mogelijke oplossingen:

Perform Throttle Body Adaptation

foutcode: 16706 P0322 (de overeenkomstige 'oude VAG code' is 00513)
nl Sensor voor toerental van de motor (G28) geen signaal
du Geber für Motordrehzahl (G28) kein Signal
en Engine Speed Sensor (G28) No Signal

Motor slaat af
Motor start niet
Motor loopt onregelmatig
Storingslampje brandt
Snelheidsmeter doet het niet

Mogelijke oorzaken:

Onderbreking in bedrading en/of aansluitingen van/naar (G28)
Sensor Toerental Motor (G28) zit los
Sensor Toerental Motor (G28) is kapot

Mogelijke oorzaken:

Check / repareer de bedrading en aansluitingen van/naar (G28)
Zet de Sensor voor toerenteller (G28) goed vast
Check / vervang Sensor Toerental Motor (G28)

Extra info:

De sensor voor toerental van de motor (G28) wordt ook gebruikt als referentiesensor voor de positie van de krukas.
De meeste Bosch ECU's van 1995 en eerder tonen deze fout als je een scan doet terwijl de motor niet draait. De fout gaat vanzelf weg als je de auto start. Als de sensor kapot is dan start de auto niet.

foutcode: 00575 (de overeenkomstige OBD code is 17958)
nl Vuldrukbegrenzing regelgrens niet bereikt / regelgrens overschreden / regelverschil
du Saugrohrdruck Regelgrenze Nicht Erreicht / Regelgrenze Ueberschritten / Regeldifferenz
en Intake Manifold Pressure Control Limit Not Reached / Control Limit Exceeded / Control Difference

Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.
pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.
Storingslampje brandt
Noodloop.

Mogelijke oorzaken:

Slangaansluitingen verwisseld
Lekkende slangaansluiting(en)
Lekkende vacuüm leidingen
Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.

Mogelijke oplossingen:

Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.

Extra info:

er ontstaat een te groot regelverschil, m.a.w. de geleverde turbodruk voldoet niet aan datgene wat gevraagd wordt. De geleverde laaddruk kan dan te hoog, maar ook te laag zijn. Er zijn dus problemen met de laaddruk, misschien met de N75 of de turbo.
turbo met vaste schoepen: bij een te hoge turbodruk moet in 95% van de gevallen de 'schuldige' gezocht worden in een defecte N75 of in een lekke slang(aansluiting).
turbo met variabele schoepen (VNT): een te hoge turbodruk kan niet door lekke slangen komen, dan zijn de verstelbare schoepen de oorzaken.
N75

bron gerrit speek
Reply With Quote