View Single Post
Old 20-12-2011, 17:33
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru

Update;

Het motoruim is opgepoetst en klaar om de motor er in te leggen

De kabelboom voor de motor nog op zijn plaats puzzelen en aanmeten

Motor in de wachtrij

De benzinetank in een dikke laag bitumen gezet tegen het roesten.

Een slechte Gti middenconsole bewerkt met de dremel;

Het dashboard; een poging ondernomen om zelf de rode omlijning te spuiten, het is best geluk.

Hier het waterkanaal, waar de motorsteun tegen moet komen om de motor in een golf 1 te hangen. Ik wou eerst een steun van een golf1 gti bovenop de afdekplaat zetten.. Maar dat kwam toch allemaal niet zo mooi uit als ik had verwacht. Dus toch maar een steun op maat gekocht van Epytec.

dit lege plaats is de afdekplaat die op de G60 zit standaard, die andere steun komt van een Golf 1 Gti en past gewoon op de G60 motor.

Ik heb gekozen voor een nieuwe vlakke motorsteun van Epytec

Verder had ik ook nog mijn versnellingsbak binnen gedaan om de differentieel te laten versterken en voor een revisie van de bak zelf.
Ik had de versnellingsbak van een sloop golf1 gti af.

Nu kreeg ik de dag later nog telefoon.. blijkt bij het openhalen dat het een 4 gangs versnellingsbak is, blijkbaar liepen de eerste gti’s met een lange 4 bak..
Daar had ik niet bij stilgestaan, Ik ben nu dus volop opzoek naar een 5 gangs versnellingsbak van een Golf 1.

En nu het toch koude dagen zijn, heb ik de kabelboom van het motorruim van de Corrado mee binnen genomen. Alles aan het labellen en uitvogelen wat ik nog wel en niet meer nodig heb van de boom.
Ik heb besloten om met de Corrado zekeringkast te vertrekken en zo de Corrado kabelboom aan te passen naar de Golf toe. Dat lijkt me het makkelijkste..

ook een leuk pakket binnen met de post, werk met hopen dus

Remdrukregelaar, QSP motorsport benzinepomp, ...