View Single Post
Old 17-11-2011, 20:09
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur

Oude luchtmassameter omgebouwd, trucje wat me niks koste en waarvan ik ook ten zeerste aan het resultaat ervan twijfelde. (zonder turbodruk aanpassing)

Kort gezegd komt het hier op neer;

de +5v van de regeleenheid, wordt, al gelang de luchthoeveelheid, in meer of mindere mate terug gestuurd naar die regeleenheid. Meer lucht = meer voltage. Door nu de signaal pen (6) door te verbinden via een diode met de spanningsverzorgende pen (1) laat je de computer denken dat er altijd volle bak lucht aanwezig is en je dus puur op je gaspedaal en de roetbegrenzing rijdt. Dit alles even afgekeken van de heren van tditech.tk
Dit grapje kan trouwens alleen met volledig afgedopte EGR!

Die hebben ook een trucje bedacht met een diode in de signaal-weg van de inlaat druksensor, die door z'n drempelspanning de computer laat denken dat er 0.3 bar minder turbodruk is.

Nu durf ik die laatste mod niet uit te voeren omdat ik een turbo van 260dkm niet al te veel meer op z'n donder wil geven. Maar ik was wel benieuwd naar het resultaat.

Welnu dat is als volgt;

gemiddelde van 10x accelereren 120-140 met aangepaste LMM; 14 seconden
gemiddelde van 10x accelereren 120-140 met originele LMM: 14 seconden

Nu kan het zijn dat ik met het aanpassen van de turbodruk wel ineens een hoop winst heb, maar dat ga ik deze turbo niet meer aan doen. Wel de kat er nog maar eens van tussen schuppen
Reply With Quote