Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Is dat het spul van Gub Wytze? Heb ook nog 1 a 2 auto's die voor dezelfde behandeling in aanmerking komen  Maar dit lijkt me goed zelf te doen van het winter 
|
Het is wel te doen ,maar denk er niet te licht over , was nog best een hele klus om het mooi strak te krijgen , en een jetta hemel is lastiger ...........
Maar dat komt nog wel ! Ik ben iig ook weer met de variant aan het sleutelen geweest
Had met de zomervelgen al het idee dat er een bijgeluid vanuit de voorwielen kwam en had gehoopt dat het aan de oude banden lag,maar met de winterbanden was het geluid er nog en werd alleen maar erger !
Dus vanmorgen bezig geweest en de lagers vervangen , wat natuurlijk niet zonder slag of stoot ging

, want de linker fuseekogel wilde ik er ook nieuw ophebben (de rechter is bij de apk dit jaar vervangen ) , en daar wou natuurlijk de bout er niet van uit ......maar na een flexbehandeling , de beitel en boormachine is de bout eruit gekomen
En zitten er inmiddels 2 nieuwe wiellagers in ,een fuseekogel en 2 nieuwe stabilisatorstokjes met rubbers
Ben even bij een goede kameraad geweest om de lagers erin te persen ,misschien toch binnenkort zelf een pers aanschaffen , is toch wel makkelijk om het thuis ook te kunnen doen .
En geen bijgeluiden meer !
Veerpoten heb ik laten zitten ivm de afstelling van het Camber , heb namelijk met deze wielen maar een paar mm over bij de veerpoot .
De V-Maxx set zag er nog best goed uit ,veren en dempers zijn nog steeds ok ,en zelfs de verstelling wilde nog wel draaien , heb alles netjes schoongemaakt de fusee's weer zwart gespoten , en de veren en dempers weer behandeld met blanke Tectyl
Zonet de auto nog even gewassen , dus kan ie weer schoon het weekend in , en zonder bijgeluiden