View Single Post
Old 03-11-2011, 14:48
larsje's Avatar
larsje larsje is offline
VW Fanatic

Angry Zoemer Olielampje probleem

Ik heb al veel gezocht, maar mijn specifieke probleem heb ik nog niet kunnen vinden.
motor is 1.8 90 pk.

Het probleem begon met 1 keer te weinig olie, olie bijgevuld en na een paar keer zoemen nog steeds niet opgelost. Toen meter ingebouwd en het probleem leek weg te zijn. (denk door de tijd stilstaan)

MAAR nu gaat het olielampje knipperen en de zoemer blijft constant aan. Af en toe gaat het uit maar niet afhankelijk van toerental o.i.d. Dit is vanaf vorige week vrijdag begonnen en gebeurde steeds vaker, en vanmorgen was er niet meer mee te rijden zonder zoemen.
Ik heb een oliedrukmeter ingebouwd, en zie ook genoeg druk. (zelfs bij 4 bar koud nogsteeds de zoemer)

De Oliedrukzender voor de meter is aan de kop ingebouwd en is een originele van audi met de goede schakeldruk voor het controlelampje. Hij heeft het ook 1000 km goed gedaan hiermee.

Volgens mij zijn er nu nog 3 opties:
- Oliedrukzender op het filter is kapot.
- Draad naar zender is kapot.
- Regelsysteem van het lampje/zoemer is kapot.

Kan ik het systeem op de een of andere manier foppen (bijvoorbeeld kabel continu verbinden met massa) zodat ik zeker ben of de sensor het probleem is? Is de sensor niet het probleem, of is het probleem er nog na het vervangen van de sensor, meet ik de kabel door of deze nog goed is.

Mocht dit alles het probleem niet oplossen, kan ik dan het regelsysteem controleren (doormeten of visueel)? En eventueel repareren of helemaal uitbouwen?

qoute fifth gear: "The tires seem to be made by nobody..." "Thats what sidewalls are for, a little bit extra rubber when you need it."
Reply With Quote