En zoals gewoonlijk dit weekend even bezig geweest met het wagenpark , vrouw was aan t werk dus ik kon mooi thuis even wat doen , en heb ik de groene variant even een kleine onderhoudsbeurt gegeven , en ben ik zaterdag nog even met de zwarte variant bezig geweest ............
Een tijd geleden ging de hemelbekleding iets loszitten aan de voorzijde ,en dit heb ik weer vast kunnen lijmen ,en afgewerkt met een stukje zwarte stoftape ,zodat het niet meer los kon gaan .
En ik wilde deze zaterdagmiddag even de rest van de hemelbekleding schoon gaan maken , want deze was niet echt lekker schoon , dus ik aan de slag met een warm water en een beetje wasmiddel ,lichtjes inspuiten en schoonmaken ............en ja ,je raad het al , het zal ook weer eens meezitten

,
nu viel het me op dat er nog meer van de hemel aan het loslaten was en na mijn schoonmaak actie werd het er ook niet beter op

.
Dus meteen de hele hemel eruit gehaald ,en gekeken wat er precies mee aan de hand was,en nu blijkt dat de stof loslaat van het dunne laagje schuim wat net achter de stof zit .
en dan gaan dus hier en daar delen van de stof hangen ,en vooral na het schoonmaken begon dat op te vallen .............
Dus toch maar besloten ,klein beetje bij wijze van test , de hemel te bekleden met een zwarte 'alcantara' stof , en het lijkt iig eerst weer een stuk netter !
Ben nog wel van plan een 2ehemel erbij te halen en die ook te gaan bekleden ,want deze oude is al eens gelijmd en zat zelf aan de voorzijde vastgeplakt aan de ramenkit ( er is al eens een nieuw raam in gezet waarschijnlijk en toen zijn ze iets te ruim met kitten bezig geweest ,met als gevolg dat de hemelrand aan de voorzijde is beschadigd......

)
Maar ben er zo eerst wel tevreden over , ben toch meer dingen van plan volgend jaar met de variant
Weet in iig een beetje hoe ik het aan ga pakken met de hemel's ,want die van de jetta moet erook aan geloven binnenkort
Maar foto's zeggen meer dan woorden natuurlijk ,
het lichtbeige is het schuim/schaal van de hemel zelf , het donkerbruine het karton met een laagje schuim ,waar destof van los liet.
Ik had de stijlbekleding al eerder eruit gehad en allemaal zwart gespoten , en nu ook alle handgrepen e.d.