26-10-2011, 18:56
|
 |
VW Fanatic
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Gino89
Best raar dat je een KR injectie hebt, en een STK van een PL. STK word door meerdere dingen aangestuurd. Lambasonde, Temperatuur voeler, Nullast schakelaar, enz. Hoor je de STK zoemen als je de auto op contact zet?
Heeft hij het van te voren wel altijd gedaan? Heb je de STK al eens schoongemaakt van binnen?
|
Origineel is het ook een PL, maar door problemen in het verleden heb ik er een paar jaar geleden een KR-injectie laten opzetten. Het was een oplossing voor mijn probleem toen, maar ondertussen heb ik ondervonden dat dit geen blijvende oplossing biedt. zoals je zelf zegt, de STK wordt onder andere aangestuurd door de lambdasonde en die is afgekoppeld. Dit is natuurlijk vragen om problemen.
De STK van een PL heeft trouwens 3 pinnetjes en is veel dikker dan die van een KR (2 pinnetjes).
De KR heeft 1 ECU, de PL heeft er 2.
Vandaar dus dat ik graag ook de kabelboom zou willen ombouwen van PL naar KR.
Het probleem is dat de STK voortdurend blijft openstaan ook bij warme motor. (omdat ze niet wordt aangestuurd) Daarom heb ik deze afgesloten.
Voorlopig is alles afgestemd op 1000 toeren (stationair) bij warme motor, wat wil zeggen dat er met een koude motor dus niet valt te rijden omdat de motor steeds afslaat.
Ik hoor de STK weldegelijk zoemen. Hoe kan je deze juist reinigen misschien?