Vanmiddag in het najaars zonnetje nog wat dingen gedaan aan de Passat. Als eerste eens een testspot gemaakt met het polijsten om die lelijke swirls, beter bekend als waskrasjes, weg te polijsten. Ze zijn namelijk in een overvloed aanwezig. En als iets lelijk is en afbreuk doet aan een wagen zijn het swirls wel.
De swirls zijn er in ieder geval goed uit te krijgen en de lak zal weer een redelijke staat opgehaald worden na het polijsten. Al moet ik er eerst even tijd voor zien te vinden om de Passat aan te pakken. Zo'n Variant neemt namelijk nog al wat tijd in beslag.
Verder heb ik een setje zwart-rode achterlichten gemonteerd. Helaas geen compleet GT setje maar alleen de binnenste units zijn origineel GT. De buitenzijdes zijn zelf een keer gesmoked. Maar het is netjes gedaan en ik kon ze voor een leuk bedrag overnemen van vwboyke. Maar het belangrijkste is dat het de kont direct een stuk gaver maakt vind ik persoonlijk.
Ook heb ik het VW logo op de klep mat zwart gespoten en heb ik de laatste restjes chroom op het Passat logo weg gepoetst zodat dit ook mooi zwart kijkt en het één geheel vormt.
Het VW logo aan de voorzijde heb ik ook even gedemonteerd en netjes matzwart gespoten.
Binnenkort misschien nog de koplampen omwisselen met die uit Hannuz zijn Passat. En dan de knipperlichten smoken. Dan krijgt de Passat hopelijk in combinatie met de mat zwarte Borbet A's, zwarte bumpers, zwarte accenten en de lak een mooi contrast met mat zwart en de lak kleur.
De Borbet's zijn in ieder geval ook klaar. Zijn jammer genoeg in de schuine rand tussen de spaken en de cuprand niet zo netjes geworden maar ja. Vind het eigenlijk wel prima voor winter velgen. Heb er ook voor gekozen om er geen blanke lak op te doen zodat ze mooi mat zwart blijven. Er zitten vier lagen zwarte lak op dus ik denk dat het zich wel houdt in de pekel. Zo niet dan moet ik er dan een oplossing voor verzinnen.
Ook maar even snel voor de Passat gezet. Al is het niet zo'n prima foto. Maar als het goed is komen er aankomende week banden omheen en dan kunnen ze er onder en dan is het eindresultaat goed duidelijk.
Dan verder nog wat werk verrichten aan de dorpels. De bitak is namelijk niet helemaal super meer en op de achterste deur aan de bestuurderszijde zit een flinke roestplek die ik ook bij wil gaan werken zodat het niet door gaat roesten.
Wordt het langzaam aan toch nog een redelijk project. Schroefsetje moet er eigenlijk ook nog wel onder komen..
