View Single Post
Old 27-09-2011, 19:09
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Smile

Update-tje dan maar weer 's?!

Af en toe haperde mijn startmotor wel eens; wèl ronddraaien, maar geen slinger aan de starterkrans, zeg maar...
(bendix niet helemaal fris meer)
Een tweede keer de contactsleutel omdraaien was meestal al afdoende, maar toch...
Na wat rondzoeken vond ik er één bij een on-line sloperij; mèt twee weken garantie
( ik heb er vóór de foto en de montage nog wel ff een staalborstel en een spuitbusje overheen laten gaan zodat het 'r wat 'nieuwer' uitziet... )

deze draait lekkerder rond... (afkloppen...)

Bijna niet te vinden...
Bij toeval vond ik deurbakken mèt speakerkapjes voor de Corrado!
Deze werden aangeboden door iemand, die niet wist of het voor Corrado of Scirocco was...
Gelukkig maar voor mij, want het was dus een koopje!
(terwijl mensen die wèl weten dat dit schaars is, er soms schaamteloos € 75,- voor vragen...)

dit is toch beter dan mijn zelfgemaakte speakerkapjes...

WANTED! [EDIT: uiteindelijk gevonden en d.d. 29-12-'11 gemonteerd!]
Ik zoek alleen (nog steeds!) een mistlamp van het nieuwe type voor aan de bestuurderszijde...
Al vaak contact gezocht met MP-ers, maar steeds was het òf te duur òf toch een barstje in het glas en de moeite niet waard.
Weet iemand van jullie er toevallig nog ééntje? Op de lokale sloperij ofzo? Andere tip? Help mij!

zo één dus, maar dan in spiegelbeeld...

Nog ff een anekdote:
Een week of drie geleden gebeurde er iets vreemds:
Onder het rijden naar mijn werk, viel de radio ff uit. Hij ging ook weer aan dus: 'incidentje'? Nee helaas niet, ff later ging-ie weer uit, maar dus ook niet meer aan...
Ff stoppen en wat rotzooien, dan maar. Helaas niets te zien.
Weer starten en de laatste 500 m naar mijn werk rijden, dan maar! (dacht ik)
Helaas: startmotor ging niet meer rond Schrikken!
Lopend het laatste stukje naar mijn werk gegaan en er natuurlijk de hele dag over nagedacht; startmotor? dynamo?? accu???

Aan het einde van de dag, met het telefoonnummer van de ANWB in de aanslag, terug naar mijn auto om nog één keertje proberen te starten: yes!
Hij draaide echt moeizaam rond, maar hij sloeg nog nèt aan!
Geluk bij een ongelukje...

Thuis aangekomen, de motor NIET uitgezet; binnen snel de multimeter gepakt en aan de gang: Dynamo? nee, gaf 13,4 volt... accu? nee, bleef mooi op spanning, na het afzetten van de motor... wat dan?!

Na verdere inspectie bleken er uiteindelijk twee draden tegen mijn fan aan te hebben gelopen! Een dikke rode (alleen beschadigd) en een dunne blauwe (deze was helemaal doorgesleten! Nadat het één en ander was gesoldeerd en geïsoleerd èn weer goed vast gezet met tie-wraps, deed alles het weer en heb ik verder geen problemen meer gehad
PS: Ik had de laatste tijd al wel wat geluiden vanaf de fan-motor gehoord, maar dacht eerlijk gezegd dat de lagertjes na 19 jaar wel eens aan hun einde zouden zijn... Het geluid is nu weg; gek hè?!

Weet iemand wat precies die lichtblauwe draad voor functie heeft?
(loopt ergens bij de startmotor, onder de radiator)
Ik denk zelf het activeren van het startrelais ofzo?
Maar goed, eind goed al goed!

seeya!
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote