View Single Post
  #22  
Old 26-09-2011, 21:06
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Wytze, hoe heb je die blanke lak bijgespoten (ik neem aan dat jij dat met een compressor en 2K doet)
Ik mis ook wat blank op de kap en vroeg me af of dat idd bij te spuiten is en hoe je dat aanpakt, tot hoever buiten het missende stuk schuur je het op bijv?


He Jaap , Normaal werk ik iid met compressor en 2k blanke lak , en de werkwijze is hetzelfde als ik hierbij heb gedaan , alleen heb ik deze keer een blanke lak gebruikt uit een spuitbus .
Ook met reden omdat ik niet echt veel tijd kwa droging had , en het gewoon een keer wilde proberen .(En ook om het zo low budget mogelijk te blijven houden )
Ik heb dus eerst de motorkap goed schoongemaakt met de hogedruk en ontvet .Het probleem is met de loslatende blanke lak , dat de kleurlaag die eronder zit niet geschuurd kan worden , want dat zie je na dat de blanke lak erop zit weer .Als deze goed is ontvet (niet met thinner want dan lost de kleurlaag op) , maar met ontvetter welke ik ook gebruik op het werk om auto's te ontvetten, dan kan daar ze de blanke lak weer overheen gezet worden .
De rand rondom de plek heb ik lichtjes opgeschuurd met scotch brite , om de lak goed te laten hechten op de oude blanke lak .

Daarna weer goed ontvet en een eerste laag blanke lak op de plek gespoten , met een overlappende laag over de oude blanke lak van +/- 2 a 3 cm .
Deze blanke lak die ik gebruik is in 10 min droog en schuurbaar , dus heb ik toen de hele plek licht opgeschuurd met p2000 en toen weer een iets verdere overlappende laag aangebracht .

Na zo'n 4 lagen , tussentijds goed laten uitdampen , heb ik alles laten drogen (zo'n 20 minuten ,even een bakje koffie ) en toen weer natgeschuurd met korrel 2000 , om de randen van de oude blanke lak iets weg te kunnen poetsen .

Daarna de boel opgepoetst met Farecla G6 ( een goede lakcleaner ) en afgewerkt met een waslaag .

Met 2 k blanke lak zou je een nog gladder resultaat kunnen behalen , want dan bouw je veel meer laagdikte op en zou je de oude lakranden wel weg kunnen poetsen .
Enigste nadeel is dat de kleurlaag waar de blanke lak af is altijd iets is verkleurd door de zon,omdat deze geen bescherming heeft gehad van de blanke lak , dus je zal altijds een beetje een vlek blijven zien .
Maar het lijkt altijd veel netter dan een grote matte plek op de motorkap , en na goed poetsen zie je er niet veel meer van , het valt iig niet meer op !
En het zal ook verder afbladeren eerst voorkomen . Goed in de was houden , dan blijft het ook een hele tijd mooi .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote