Quote:
Originally Posted by Jacksters
@ sjeesbeest woon jij in de buurt van Groenlo ?
Ben er erg benieuwd hoe het bij jouw allemaal in elkaar zit.
Anders zou ik graag een keer kijken als dat kan.
|
Ik kom uit Enschede.
Als je zelf kunt lassen, dan kun je zelf ook wel een spruitstuk inelkaar zetten. De mijne heb ik ook zelf in elkaar gezet.
De Choke heb ik er wel opzitten, dit ivm het starten in de
iets koudere lucht. Sinds dat ik een programmeerbare
computer erachter heb heb ik alle vacuum aansluitingen
foetsie en hoef ik eigelijk geen choke meer te gebruiken.
Hou er rekening mee dat dit eigelijk falstrohm carbs zijn
en nagenoeg vertikaal gemonteerd moeten worden, maar
iets schuin omhoog (zoals ik heb) gaat prima.
De sproeiers die je nodig heb zijn afhankelijk van je motor
om/opbouw maar om te beginnen zou je 180 moeten aanhouden.
De brandstofpomp kun je het beste een immitatie Yamaha R1
pomp bestellen op ebay (of een orginele voor 170 euri) dan
heb je iig geen last dat je carbs overlopen
Je computer heb jij wel nodig voor je ontsteking ivm de vervroeging,
deze vervroeging zal niet goed werken ivm te lage vacuum bij stationeer
met deze carbs. Of je moet van elke inlaatbuis een aansluiting maken
zodat je op de juiste vacuum komt zodat je 6 graden voorontsteking
hebt.
Je zou ook alleen je TCI kunnen gebruiken zonder comp, maar dan heeft
je startmotor het heel erg zwaar, en in hogere toeren kun je een arm mengsel krijgen.
Ikzelf heb een lambdasonde met meter geplaatst om de air/fuel-ratio
in de gaten te houden.
Al met al lijkt het veel, maar als je alles zelf doet kun je goedkoop klaar zijn.