View Single Post
Old 30-08-2011, 22:37
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru

Vandaag weer de hele dag bezig geweest, echter niet zo productief als gister.
Gisteren hebben we afgesloten met het monteren van de kopperlings/rem pedaal.
Vanmorgen, na een goeie bak koffie, maar weer gestart met het sleutelen.

Ik was begonnen met het demonteren van de koppelomvormer en vliegwiel. Dit ging eigenlijk allemaal wel voorspoedig.
Hierna begon ik aan het monteren van het stuurhuis voor de handgeschakelde auto, dit duurde echter wat langer dan gehoopt, omdat het stuurhuis niet goed op z'n plek wilde gaan zitten. Na lang wrikken, schelden en hameren zat hij op z'n plek

Toen dit gebeurd was, ging ik mijn schakelmechanisme monteren. Dus de pook, schakelstang ed. Dit ging niet 1,2,3. Ik kreeg de lange schakelstang niet direct door het rubber van het stuurhuis. Dus moest ik m'n stuurhuis weer losmaken zodat ik ruimte kon creƫren om die te monteren.
Echter zit het me nog niet lekker dat die pook zo raar is.

Het gaat om het linker mechanisme, de rechter had ik al ooit gekocht, maar die blijkt achteraf van een mk2 af te komen. De pook van het 'goede' mechanisme, staat zo krom. Waar komt die eigenlijk van af? Hij past wel, maar bij een Golf van een maatje staat zijn pook gewoon recht.

's avonds kwam een maatje van me om de koppeling te monteren en centreren. Echter had ik weer een tegenslag. De vorige eigenaar van de versnellingsbak had helemaal verkeerde koppelingset meegegeven, namelijk van een 1.3. Nu moet ik morgen opzoek naar een vliegwiel van een Golf 1 1.5.

Morgen weer een drukke dag voor de boeg!