View Single Post
Old 29-08-2011, 22:13
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru

Zo, vandaag -eindelijk- begonnen met de ombouw naar handgeschakeld.

Vanmorgen vroeg begonnen met het demonteren van onder andere de radiateur en wat kleine zaken zoals de gaskabel.
Dit vorderde erg goed en er zat eigenlijk niets tegen. Toen werd het tijd om m'n aandrijfassen er tussenuit te halen. Hier begon het probleem.
Aangezien ik geen verdere ervaring heb in het monteren/demonteren/slopen van een versnellingsbak ed, ben ik samen met mijn vraagbaak begonnen met het losmaken van de centrale moer die de aandrijfas vasthoudt.
Echter kon ik niet ver genoeg sturen om m'n aandrijfas uit mijn fusee te pakken. Ik had alles geprobeerd maar het lukte niet.
Toen hoorde ik van enkele mensen via Facebook dat ik de onderste fusee kogel los moest maken en dat je dan net genoeg ruimte hebt om je assen eruit te pakken. En dit was ook zo.
Toen kwam probleem nummer 2. De versnellingsbak demonteren. Ik had alles losgehaald zoals het in de vraagbaak stond. Maar ik zou de bak er nooit in m'n eentje uit kunnen halen omdat dat ding zo lomp zwaar is en er te weinig ruimte is om fatsoenlijk aan te werken. Gelukkig kwam een maatje van me binnengelopen die mee heeft geholpen de bak eruit te pakken. Dit ging ook niet zonder slag of stoot, we kwamen steeds enkele centimeters tekort om de bak te kunnen laten zakkien. Uiteindelijk was het ons gelukt om de versnellingsbak te laten zakken. Het was inmiddels alweer 17.00u.
Na het eten ben ik verder gegaan met het demonteren van mijn stuurhuis, omdat op de automaat stuurhuis geen beugel zit waar de lange schakelstang doorheen loopt. Dit ging gelukkig ook zonder problemen. Inmiddels waren 2 maatjes van me weer bij mij die me hebben geholpen om de automaat pedalen te demonteren en de handgeschakelde pedalen weer te monteren.

Na dit alles vond ik het weer mooi geweest voor vandaag en ga ik morgen verder met het demonteren van de automaatpook en aanhangsel en het plaatsen van de handgeschakelde pook.

Morgen horen jullie, hoever ik ben gekomen!