View Single Post
Old 20-08-2011, 22:20
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Ibibi
Onnodig gewicht..

Gewoon al het onnodige eruithalen, is de snelste manier om je tijden omlaag te krijgen.

En zoals gezegt het is geen daily dus tot op en met de isolatie eruit.
Dasboard, stuur en een stoel is genoeg voor een interieur.
Wel je deurbakken laten zitten, zijn vereist op de drha......

Waarom probeer je geen toyo t1r uit, prima (sprint)banden op droog wegdek.
Reed met 221 pk 450nm (Cordoba TDI) ook met deze banden legale sprints op drachten/assen, 1e versnelling wielspin maar wel versnellen en door naar de 2e ook wielspin maar ook goed versnellen tot 90km/h.
Je kan beter wielspin hebben (en versnellen) dan zoveel grip dat je "dood"valt.

Heb wel eens geprobeert om zonder wielspin te starten maar gelijk een halve seconde kwijt doordat je bijna stil valt.

Snelste tijd was 14.41 sec.

heb tot nu toe alleen nog maar gesprint tegen wagens hier uit de buurt. Nog nooit op een echt baan ofzo. Wil inderdaad eens mee doen in drachten. De isolatie is er al allemaal uit ook de teer matten enzo. Ook de hemel bekleding is er nu uit. Ben bang dat zonder het tapijt op de vloer er bijna niet meer mee valt te rijden kwa lawaai en echt veel wegen doet het niet. Er valt hier en daar nog wel wat te winnen kwa gewicht. Vooral in de stoelen kleinere accu stuurbekrachtiging eraf. Het is niet de bedoeling om mee te doen met die civic's met 500 pk. Wil eerst een paar keer mee doen als me sperr erin zit. En dan verder gaan met het vermogen. Zonder wielspin is ook niet goed idd maar me versnellingsbak moet er toch af voor de sperr te plaatsen zat ook te denken om me vliegwiel te vervangen voor een lichtere versie. Of is dit een slecht idee? als die dan grip krijgt valt die sneller dood misschien. Hoop nu een hoge 14 te rijden. En dan in de toekomst met het motor vermogen te verhogen wel wat verder te komen.
Reply With Quote