
11-08-2011, 08:31
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
niks van aantrekken. zolang jij weet dat alles 180° verdraaid staat, is hte geen probleem.
als je de motor draait heb je 2x een bdp van cilinder 1. 1 keer op de compressieslag van het mengsel (en dan moet je rotor van je verdeler naar cilinder 1 wijzen) en 1 keer als de motor de uitlaatgassen naar buiten stuurt (dan zou de rotor naar cilinder 4 wijzen).
wat is het verschil dan tussen die 2 BDPen, dat is de nokkenas timing.
bij de ene slag staat beide kleppen bovenaan dicht (compressie), bij de andere staan beide kleppen op tuimelen (uitlaatgassen zijn net naar buiten, dus die sluit, en de inlaat zal open komen).
jij staat gewoon elke keer op de verkeerde slag je ontsteking op 1 te zetten.
zoals hierboven al vermeld. draai aan je krukas totdat je rotor naar cilinder 4 wijsd. verander niks aan de motor, trek je verdeler eruit en verdraaid de rotor naar cilinder 1 en steek die er weer gelijk in (zodat die naar 1 blijft wijzen). versteek je bougiekabels nu ook en ik weet zeker dat je motor dan wel loopt op de correcte volgorde
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|