ja, en dan moet je een tuningattest voorleggen voor de keuring hier in belgie.
-een attest van de fabrikant dat die veren gemaakt zijn voor die auto
-een attest van de garage die ze eronder heeft gestoken
-een tuningattest bij de keuring krijg er extra bij ( met de nodige kosten eraan).
t wordt in belgie gewoon al de moeite om jaarlijks de gewone veren te steken voor de keuring en de rest van het jaar met de schroefkit rond te rijden.
een verlaging zelf steken mag ook al niet meer in belgie. moet een montage attest bij van de garage.
zijn er ook al verschillende die verlagingveren staken en ze zwart hadde gelakt, maar toch heeft de keuring het opgemerkt. dus afgekeurd en 2 opties.
-de hele troep er vanonder en origineel steken
-auto voorrijden in keuringsstation die verlaagde autos controlleerd. dat kost een pak geld, en ze kijken alles na. staat je camber 1° verkeerd wordt ge alsnog afgekeurd en mag de boel er weer vanonder.
vandaar mijn optie om de wielranden lager te lassen. t is gewoon makkelijker dan in belgie een verlaagde auto goed te keuren. ik vind het er alleen achteraan niet op passen. vooraan valt mee, achteraan zie je dat er iets niet klopt.
als ik standaard zwarte veren heb steken van een VW, dan kunnen ze misschien moeilijk doen dat hij er uiterlijk laag uitziet. daar kan ik mij altijd uitlullen door aan te halen dat het:
-oude ingezakte veren zijn (zolang de ophangingtest slaagt, is dat geen probleem)
-ik met 15" rijd en dat de look ook serieus bedriegd dan (men 15" zijn gekeurd op deze auto)
men auto hangt achteraan al door dankzij zen oude lamme veren