Quote:
Originally Posted by roy-mk1
Deze stond toch altijd aan de teniersflat of niet? Is die daar ook gestolen?
|
Yep.
Maar goed nieuws!
Ik had via m'n hyves een soort "amber-alert" laten uitgaan, en amper geen uur later werd ik gebeld door een kennis dat iemand de auto gespot had op een parkeerplaats van de DSM.
Ik ben er meteen heengescheurd en hij stond er nog.
Uiteraard de gebruikelijke inbraakschade aan de sloten, en een velg dubbel en voorbumper geschaafd.
Maar nu komt het vreemde:
De auto lag van binnen vol met persoonlijke spullen en was half omgebouwd!
Het originele stuur zat er niet meer in, in plaats daarvan een Momo sportstuurtje.
Ook was de pookknop vervangen door 'n Eightball, in de middenconsole waren olietemp/druk/volt-metertjes in gezet, er was een andere radio ingezet (de oude lag achter de stoel) met zelfs een complete andere hoedenplank vol speakers en een subwooferkistje!
Ook lag er tal van (sommige gedore) gereedschap in, tas, (werk)kleren, zonnebril om de binnenspiegel, en god weet wat nog allemaal. Alsof iemand al weken in de auto reed/leefde, terwijl hij pas afgelopen nacht gepikt was
De erbij gehaalde politie krabde zich ook achter de oren en besloten om er een "CSI" team erbij te halen, die ook vreemd opkeek dat er zoveel spullen in lagen die niet van ons waren..
Die deed wat spullen zoals 'n cola-flesje, pakje shag en rol ducktape in ziplock-zakjes, nam wat vingerafdrukken en nam de kleren mee.
Oom agent had het gereedschap meegenomen en zei dat hij het niet officieel in beslag nam, en als er geen dader uit het onderzoek voort kwam ik al het gereedschap kon komen ophalen.
Ook de hoedenplank, sub en stuur en dergelijke kon blijven zitten en mocht ik houden, als "compensatie voor het leed"