View Single Post
Old 22-06-2011, 22:16
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict

Default Mijn golf mk1 doorlopend "project"

Hallo

Na al een tijdje te hebben rond gespookt op het forum en, eindelijk het plaatsen van foto's te hebben uitgezocht, zet ik ook mijn golfje 1 vijfdeurs maar eens op het forum!

Geheel onverwacht kwam ik onderstaand golfje tegen voor niet te veel geld, dat is niet geheel onbelangrijk want ben nog een student.

Naast dit golfje heb ik al een jaartje of zes met een maatje een T2B Westfalia.
Deze is al twee keer richting spanje gegaan, waarvan slecht een keer aangekomen. Dit is heel lang lopend project waar we af en toe een aan lassen. De motor is gereviseerd, grotere kleppen voor meer koeling, of minder warm lopen. En een 2001 mexico carter voor verbeterde oliekoeling.

Foto's zijn bedriegelijk als je vervolgens de raamrand ziet. Maar als je weet waar de bus destijds voor is gekocht, maakt eigenlijk niets uit.

Daarnaast heb ik ook nog een heeeerlijke T3 multivan gehad, 2,1 wbx.

Aan het golfje is ondertussen al het een en ander gedaan, voor de leuk en voor de apk.

Zoals te zien op de foto heeft de voorkant een keer een paaltje of iets ontmoet, beetje schade dus een nieuwe voorkant

Ook zitten er ondertussen al een paar andere wieltjes onder, BBS Mahle 13" en is ie 60/40 verlaagd.

Ook het kleine 1.1 torretje heeft er aan moeten geloven omdat ik toch wel vrij veel snelweg kilometers maak en het verbruik niet echt denderend was.
Via dit forum heb ik een bijzonder prettig polo gt (3f) met motorfiets carbs van Gertjan over kunnen nemen. Hier rij ik ondertussen alweer een poosje mee rond, en dat is een stuk vermakelijker.

oude blokje er uit met wat hulp

nieuwe snelheidstorretje op z'n plek

Gelukkig is een dergelijke auto nooit klaar, dus ik zal jullie op de hoogte gaan houden van de toekomstige vorderingen, 5bak, nieuw neusje, gele koni's voor en wat er verder nog zal volgen.

Groet,
Guus
Reply With Quote